چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403

سه نیمه‌نهایی با سه تیم متفاوت / توخل به پپ رسید: هدف بعدی مورینیو است

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
سه نیمه‌نهایی با سه تیم متفاوت / توخل به پپ رسید: هدف بعدی مورینیو است

توماس توخل در لیگ قهرمانان به رکورد پپ گواردیولا رسید و به ژوزه مورینیو نزدیک شد.

به گزارش "ورزش سه"، توماس توخل دیشب با حذف کردن آرسنال تیمش بایرن مونیخ را به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان رساند. او برای سومین بار با سه تیم متفاوت به این مرحله رسید.

توخل در تاریخ چمپیونزلیگ سومین مربی‌ای است که موفق به ثبت این رکورد می‌شود. او حالا با سه تیم پاری سن ژرمن، چلسی و بایرن مونیخ حضور در نیمه‌نهایی چمپیونزلیگ را در کارنامه دارد. مربی آلمانی حالا از این نظر با پپ گواردیولا برابر است. پپ هم تاکنون با سه باشگاه بارسلونا، بایرن مونیخ و منچسترسیتی به نیمه‌نهایی رسیده است. پپ در سه دوره‌ای که با نیمه‌نهایی رسیده دوبار با بارسا و یک‌بار با چمپیونزلیگ فاتح جام شده است.

ولی توخل هنوز تا رکورد ژوزه مورینیو فاصله دارد. آقای خاص کسی است که این رکورد به نام او است. ژوزه با چهار تیم متفاوت حضور در نیمه‌نهایی چمپیونزلیگ را تجربه کرده است: پورتو، چلسی، اینتر و رئال مادرید. با این‌حال ژوزه تنها دو بار موفق به فتح جام شده، یک‌بار با پورتو در فصل 04-2003 و یک‌بار با اینتر در فصل 10-2009.

توماس توخل در پایان فصل از بایرن مونیخ جدا می‌شود و در نتیجه این شانس را دارد که با تیمی دیگر حضور در نیمه‌نهایی چمپیونزلیگ را تجربه کند. او در این صورت می‌تواند به رکورد مورینیو برسد.

سه نیمه‌نهایی با سه تیم متفاوت / توخل به پپ رسید: هدف بعدی مورینیو است 2