یک‌شنبه 8 مهر 1403

سود واردات کدام کالاها بیشتر است؟ + جدول

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
سود واردات کدام کالاها بیشتر است؟ + جدول

با توجه به نسبت‌های سود فعالیت که توسط سازمان امور مالیاتی برای واردات کالاها در نظر گرفته شده است، برای واردات حیوانات خانگی، لوازم آرایشی، انواع عطر و ادکلن، انواع لباس عروس و دو فعالیت وارداتی دیگر نرخ سود فعالیت 28.8 درصد تعیین شده است.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با توجه به فهرست نسبت‌های سود فعالیت‌های بازرگانی که توسط سازمان امور مالیاتی کشور منتشر شده است، نسبت سود برخی فعالیت‌های مربوط به حوزه واردات بیش از 20 درصد تعیین شده که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهد شد.

با توجه به فهرست اینتا کدها، بالاترین نرخ‌های نسبت سود فعالیت مربوط به حوزه واردات مربوط به واردات حیوانات، پروندگان و آبزیان خانگی و زینتی، مواد و لوازم آرایشی، انواع عطر و ادکلن، انواع لباس عروس، انواع ظروف چوبی و انواع کلاه‌گیس با 28.8 درصد است.

فهرست جدید اینتاکدهای مالیاتی منتشر شد

با توجه به اینکه در تعیین اینتاکدهای مالیاتی و عوارض مربوط به حوزه واردات ممکن است عوامل دیگری به غیر از سود فعالیت دخیل باشند، نمی‌توان این مسئله را صرفاً از جهت سود این فعالیت‌ها بررسی کرد. البته با توجه به اینکه موضوع تعیین نسبت سود فعالیت یک موضوع عموماً اقتصادی است و بعضاً با اصناف تخصصی نیز در این خصوص مشورت می‌شود، قطعاً سود حقیقی حاصل از فعالیت‌های وارداتی در تعیین این اعداد موثر بوده است.

سود واردات کدام کالاها بیشتر است؟ + جدول 2
سود واردات کدام کالاها بیشتر است؟ + جدول 3