پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

سوپرگل های کاظمی و نوروزی برابر نایب آفریقا؛/ دو اثر هنری از ستاره‌های افغانستان در نبرد تاریخی

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
سوپرگل های کاظمی و نوروزی برابر نایب آفریقا؛/ دو اثر هنری از ستاره‌های افغانستان در نبرد تاریخی

پیروزی بزرگ افغانستان در نخستین دیدار تاریخ خود در جام جهانی برابر آنگولا، با گل‌های هیجان‌انگیز و تماشایی ستاره‌هایش به ارمغان آمد که قطعا در پایان جزو زیباترین گل‌های جام به شمار خواهد رفت

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان شگفت‌انگیز مجید مرتضایی به اولین سه امتیاز تاریخ در جام جهانی چنگ زدند. آن‌ها در مصاف با آنگولا نایب قهرمان قاره آفریقا، زد و خورد با نتیجه‌ای را داشتند و با گل‌های تماشایی و هیجان‌انگیز طرفداران خود را در سالن هومو آرنا شهر تاشکند به وجد آوردند. مهدی نوروزی و اکبر کاظمی، تک خالی‌های مجید مرتضایی به شکل زیبایی دروازه آنگولا را فرو ریختند که از این گل‌ها به عنوان بهترین گل‌های به ثمر رسیده آوردگاه بزرگ نام می‌برند.

در نیمه نخست، در شرایطی که تیم افغانستان با نتیجه سه بر دو از حریف قدرتمند خود پیش افتاده بود و آنگولا با سیستم پاورپلی سعی در به تساوی کشیدن بازی داشت، یک پاس اشتباه از گومیتو و ضربه بسیار قوس‌دار مهدی نوروزی که در نگاه اول سنگرتوری آنگولا را تهدید نمی‌کرد به شکل معجزه‌آسایی به گل تبدیل شد تا یکی از آن ضربات و گل‌های بی‌تکرار را شاهد باشیم. این گل، برتری افغانستان را در نیمه اول افزایش داد.

دقایقی بعد، اکبر کاظمی بهترین گلزن فعلی تیم ملی فوتسال افغانستان با هنرنمایی و یک چیپ به اصلاح سشواری از بالای سر گومیتو اختلاف را به سه گل رساند و پیروزی تیم مجید مرتضایی را در همان نیمه اول تثبیت کرد و امضای پررنگی در پیروزی افغانستان مقابل آنگولا داشت.

تیم ملی افغانستان با یک تساوی از دو بازی آینده خود برابر آرژانتین و اوکراین، صعودش به مرحله حذفی جام جهانی را قطعی می‌کند. شاگردان مجید مرتضایی شایستگی راهیابی به عنوان تیم دوم و یا تیم سوم برتر گروه‌ها را دارند و باید دید چه نمایشی را مقابل آرژانتین قدرتمند و تیم خوب اوکراین خواهند داشت.

سوپرگل های کاظمی و نوروزی برابر نایب آفریقا؛/ دو اثر هنری از ستاره‌های افغانستان در نبرد تاریخی 2
سوپرگل های کاظمی و نوروزی برابر نایب آفریقا؛/ دو اثر هنری از ستاره‌های افغانستان در نبرد تاریخی 3
سوپرگل های کاظمی و نوروزی برابر نایب آفریقا؛/ دو اثر هنری از ستاره‌های افغانستان در نبرد تاریخی 4