دوشنبه 16 مهر 1403

سوپ گشنیز تبریزی؛ یک کاسه سوپ داغ و خوشمزه

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
سوپ گشنیز تبریزی؛ یک کاسه سوپ داغ و خوشمزه

فرارو سوپ یکی از محبوب‌ترین پیش‌غذاهای دنیاست که در بسیاری از رستوران‌ها به صورت پیش‌غذا و غذای اصلی در انواع و طعم‌های گوناگون سرو می‌شود. سوپ همچنین به دلیل داشتن سبزیجات، مرغ، حبوبات و مواد لبنی مثل شیر و خامه ارزش غذایی بالایی دارد و می‌تواند جایگزین مناسبی برای غذای اصلی به‌خصوص وعده شام باشد. با فرا رسیدن فصل پاییز و سرد شدن تدریجی هوا می‌توانید تهیه سوپ را که غذایی گرم و دلچسب برای این فصل است، در برنامه غذایی خانواده قرار بدهید. سوپ گشنیز تبریزی نوعی سوپ جو بسیار خوشمزه است که دستور پخت آسانی دارد و در مدت زمان کوتاهی آماده می‌شود. این سوپ خوشمزه به دلیل داشتن جو پرک، هویج و گشنیز سرشار از ویتامین و بسیار مغزی است. اگر عاشق سوپ هستید و می‌خواهید یک کاسه سوپ متفاوت و راحت را برای خود و اعضای خانواده تهیه کنید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

مواد لازم

جو پرک: 2 پیمانه پیاز: 1 عدد هویج: 2 عدد آب مرغ: 2 پیمانه سیر: 2 عدد گشنیز تازه: 1 دسته نمک، فلفل و زردچوبه: به میزان لازم روغن: به میزان لازم

طرز تهیه

برای درست کردن این سوپ خوشمزه ابتدا جو پرک را به مدت نیم ساعت خیس بدهید و بعد آبکش کنید. پیاز را پوست و خرد کنید و همراه با کمی روغن داخل یک قابلمه مناسب بریزید و روی حرارت اجاق گاز بگذارید تا پیاز کمی نرم و سبک شود. سیر رنده شده و زردچوبه را اضافه کنید و سی ثانیه تفت بدهید، سپس جو پرک را اضافه کنید و همراه با پیاز و سیر یک دقیقه تفت بدهید. هویج را رنده کنید و همراه با آب مرغ، نمک و فلفل به مواد سوپ اضافه کنید و هم بزنید. درب قابلمه را ببندید و حرارت را کم کنید تا سوپ با حرارت کم بجوشد و جا بیفتد. 45 دقیقه بعد گشنیز تازه و خرد شده را داخل سوپ بریزید و اجازه بدهید سوپ با درب باز حدود 10 دقیقه دیگر بجوشد و در این مرحله سوپ گشنیز خوشمزه ما آماده سرو است که می‌توانید آن را همراه با آب لیمو تازه میل کنید، نوش جان. نکات مهم 1 سعی کنید برای درست کردن این سوپ حتما از گشتیز تازه استفاده کنید، چون عطر و بوی بهتری نسبت به سبزی خشک دارد. 2 برای پخت این سوپ می‌توانید به جای آب مرغ از دو عدد قرص استاک مرغ که با آب جوش حل شده است، استفاده کنید. 3 برای خوشمزه‌تر شدن سوپ می‌توانید سینه مرغ پخته و ریش شده را هم به آن اضافه کنید.

از دست ندهید

سوپ گشنیز تبریزی؛ یک کاسه سوپ داغ و خوشمزه

خوراک کدو سبز؛ یک شام آسان و خوشمزه 

قانون 1 ساعته جف بزوس جواب می‌دهد

محققان سالم‌ترین سبزی دنیا را معرفی کردند