پنج‌شنبه 31 خرداد 1403

سکوت ستاره‌های لاروخا همزمان با پخش سرود ملی / چرا اسپانیا سرود ملی نخواند: پای فرانکو در میان است!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
سکوت ستاره‌های لاروخا همزمان با پخش سرود ملی / چرا اسپانیا سرود ملی نخواند: پای فرانکو در میان است!

بازیکنان تیم ملی اسپانیا امروز در دیدار مقابل کرواسی سرود تیم ملی کشورشان را نخواندند.

به گزارش "ورزش سه"، اسپانیا به حضور در تورنمنت‌های بزرگ فوتبال عادت دارد و در نتیجه سرود ملی این کشور بارها در رقابتهایی مثل یورو و جام جهانی طنین‌انداز شده و برای فوتبالدوستان سرود ملی شناخته‌شده‌ای است.

اما هواداران فوتبال در گذشته بارها با صحنه‌ای عجیب مواجه شدند: بسیاری از بازیکنان تیم ملی اسپانیا در زمان پخش سرود ملی این کشور با آن همخوانی نمی‌کنند. این اتفاقی است که امروز در شروع دیدار اسپانیا و کرواسی هم شاهد آن خواهیم بود. وقتی نوبت به پخش سرود ملی دو کشور رسید این بار حتی یک بازیکن ملی‌پوش اسپانیایی سرود ملی کشورش را نخواند.

اما علت چیست و چرا بازیکنان اسپانیا سرود ملی کشورشان را نمی‌خوانند؟

سرود ملی اسپانیا توسط آهنگ‌سازی به نام مانوئل دو اسپینوزا ده‌لوس مونتروس در سال 1761 تنظیم و ساخته شد و در سال 1770 رسما به عنوان سرود ملی این کشور اعلام شد. اما در قرن بیستم ژنرال فرانکو، دیکتاتور اسپانیا، متن این سرود را تغییر داده و جملاتی را به آن اضافه کرد.

این موضوع باعث شد بسیاری از اسپانیایی‌ها از سرود ملی‌شان دلزده شوند و از همخوانی با آن خودداری کنند. با اینکه بعد از کنار رفتن فرانکو از قدرت جملات اضافه شده به سرود ملی حذف شده‌اند ولی اسپانیایی‌ها همچنان نمی‌توانند با این سرود ملی به عنوان سرود ملی‌شان ارتباط برقرار کنند و به همین علت است که گاهی برخی از ورزشکاران و گاهی همه آنها از همخوانی با سرود ملی اسپانیا سر باز می‌زنند.

سکوت ستاره‌های لاروخا همزمان با پخش سرود ملی / چرا اسپانیا سرود ملی نخواند: پای فرانکو در میان است! 2
سکوت ستاره‌های لاروخا همزمان با پخش سرود ملی / چرا اسپانیا سرود ملی نخواند: پای فرانکو در میان است! 3