سه‌شنبه 17 مهر 1403

سیاسی و ضدایرانی بودن رویکرد جشنواره کن واقعیتی غیرقابل انکار است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
سیاسی و ضدایرانی بودن رویکرد جشنواره کن واقعیتی غیرقابل انکار است

امیرخانی گفت: سیاسی بودن و ضدایرانی بودن جشنواره کن واقعیتی غیرقابل انکار است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، محمدرضا امیرخانی بازیگر و هنرمند یزدی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در واکنش به انتخاب یک بازیگر ایرانی در یک فیلم ضدایرانی به عنوان بهترین بازیگر زن جشنواره کن گفت: چیزی که کاملا واضح و روشن است و می‌توان درباره آن به وضوح سخن گفت این است که، جشنواره کن کاملا رویکردی سیاسی و ضدایرانی دارد و انتخاب بازیگری از یک فیلم ضدایرانی به عنوان بازیگر برتر در این جشنواره، اقدامی هدفمند است.

وی افزود: البته اطلاعات ما از این فیلم کلی است و از آنجایی که هنوز فیلم را تماشا نکرده‌ایم نمی‌توانیم بگوییم که آیا هنر شخصی بازیگر در انتخاب او به عنوان بهترین بازیگر نقش داشته است یا خیر، اما سیاست ضدایرانی جشنواره کن اظهرمن‌الشمس است.

امیرخانی اظهار داشت: به عنوان مثال برخی از آثار اصغر فرهادی که در جشنواره کن مورد توجه قرار می‌گیرد، آثاری است که غیر از محتوا، از نظر فرم و ساختار نیز مورد انتقاد جدی کارشناسان و منتقدان برجسته و باسواد سینما قرار دارد اما چون رویکرد و محتوای این آثار در تقابل با ایران است مورد توجه جشنواره کن قرار می‌گیرد.

بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون تأکید کرد: لذا سیاسی بودن و ضدایرانی بودن جشنواره کن واقعیتی غیرقابل انکار است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

انتهای پیام /