شنبه 9 تیر 1403

سیر کردن شکم نیازمندان جلوه‌ای از برادری است

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
سیر کردن شکم نیازمندان جلوه‌ای از برادری است

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد مهدی عرب انصاری، معاون مراسم و استان‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی درباره سوژه‌هایی که در مهمانی 10 کیلومتری غدیر ثبت می‌شود، گفت: عید سعید غدیر عید اکبر اسلام است. پس ما باید متناسب با این عید برنامه ریزی داشته باشیم. از آنجایی که در عید غدیر موضوع اخوت دینی مطرح می‌شود، ما سعی می‌کنیم جلوه‌های برادری شکل عملی به خود گیرد.

حجت‌الاسلام عرب انصاری ادامه داد: در واقع، برنامه‌های شادپیمایی ترجمه اخوت دینی و عقد برادری است؛ چون آن دسته از کسانی سرمایه دارند، سرمایه‌شان را سخاوتمندانه در بزرگترین عید تقدیم مردم می‌کنند. در این جشن بیش از دو میلیون غذا به مردم داده می‌شود. در هر شهری 110 دیگ غذا پخت می‌شود و بین محبین امیرالمومنین علی (ع) و نیازمندان توزیع می‌شود. سیر کردن شکم نیازمندان آن هم از یک غذای گرم و مطبوع جلوه‌ای از برادری است.

معاون مراسم و استان‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه برگزاری شادپیمایی‌هایی امثال مهمانی 10 کیلومتری غدیر، جلوه‌های بصری زیبایی برای مردم ایجاد می‌کند، توضیح داد: انتقال شادی به مردم جلوه‌ای دیگر از برادری است. این مهمانی نمادی از پیوند مردم با دین و دیانت، با رهبران مذهبی، با هنر، فرهنگ بومی و خصلت‌های انسانی است.

به گفته وی، به مناسبت دهه امامت و ولایت برنامه‌ای به کشور اعلام شد و آن این بود که هر خانه یک غذا اهدا کند. طبیعتاً خانه‌ها یک غذا توزیع نمی‌کنند؛ مثلاً ممکن است در یک خانه پنج پرس غذا طبخ شود. همسایه‌ها چندین پرس غذا برمی‌گردانند؛ یعنی برکت غذای اهدایی بلافاصله برمی‌گردد.

حجت‌الاسلام عرب انصاری در پاسخ به این سوال که اگر بخواهید زیباترین قاب در مهمانی 10 کیلومتری غدیر را به تصویر بکشید، کدام سوژه است؟ توضیح داد: وقتی کودکان خانواده‌های بی‌بضاعت ظروف غذا را می‌گیرند و با شادمانی به خانه می‌برند، تا به پدر و مادر هدیه دهند. این قاب خیلی جذاب است. کاری که همیشه پدر و مادر برای فرزندانشان می‌کردند، اینبار کودک این حالت پدرانه را انجام می‌دهد.

خبرنگار: نفیسه خلیلی

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت