جمعه 10 فروردین 1403

شاهد جهش تولید در حوزه اسباب‌بازی خواهیم بود

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
شاهد جهش تولید در حوزه اسباب‌بازی خواهیم بود

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، مراسم گشایش نمایشگاه و بازار فروش هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی عصر روز یکشنبه 21 فروردین 1401 با تلاوت قرآن توسط امیرعلی خیری آغاز شد.

مهدی علی‌اکبرزاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: چه تقارن خوبی است، تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن و البته آغازی دوباره برای حوزه اسباب‌بازی تا در نمایشگاه و هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی همراه شما باشیم و من و تمام همکارانم چقدر خوشبخت هستیم که امروز میزبان وزیر محترم آموزش و پرورش هستیم که به معنی کامل از مساله کودک و اسباب‌بازی شناخت دارد. کسی نمی‌تواند در آموزش و پرورش کار کند و از نیازهای کودک و نوجوان باخبر نباشد.

وی درباره تأثیر اسباب‌بازی در نظام تربیتی گفت: همه ما در نظام تربیت به مسائل کودک و نوجوان توجه داریم. یکی از ابزارهای بسیار مهم که زندگی کودکان با آن معنی پیدا می‌کند و همه ما در دوره‌های اول زندگی با آن ارتباط برقرار می‌کردیم، اسباب‌بازی است. نباید فراموش کنیم که همه ما یک دوره‌ای کودک بودیم و نیازهای کودکی‌مان در حال حاضر نیاز افراد دیگر است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ادامه گفت: اسباب‌بازی نقشی مهم در زندگی کودک داشته و دارد. مگر کسی می‌توانست به عروسک و ماشین‌بازی‌های یک دختر و پسر بی‌محلی کند. ما در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به موضوع بازی و اسباب‌بازی اهمیت زیادی می‌دهیم. اهمیتی که یک نمودش همین نمایشگاه و جشنواره اسباب‌بازی است و البته حضور در مجامع ملی و بین‌المللی است.

علی‌اکبرزاده درباره حضور در مجامع بین‌المللی گفت: امروز این مژده را به تمام حاضران، تولیدکنندگان و همکاران خودم بدهم که در ظرف دو روز گذشته ما عضو انجمن بازی و اسباب‌بازی آسیا شدیم. این مساله برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افتخاری است که در عرصه فیلم و کتاب در مجامع بین‌المللی حضور دارد. در حال حاضر هم در حوزه اسباب‌بازی بین‌المللی شدیم و حرفی برای گفتن خواهیم داشت. حضور در مجامع بین‌المللی به معنی تأثیر پذیرفتن نیست، بلکه تأثیر گذاشتن هم است. ما با این انگیزه که باید صنعت ملی اسباب‌بازی خودمان را به دنیا بشناسانیم، وارد این عرصه می‌شویم.

وی گفت: امروز 105 نشان اسباب‌بازی در این جشنواره و نمایشگاه حضور دارند و جالب است بدانید که بیش از 30 درصد دوستانی که اینجا حضور دارند، از مجموعه شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان هستند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به شعار سال افزود: ما در سالی که مزین به شعار تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی است، نه به عنوان یک شعار بلکه به عنوان یک فرمان اجرایی باید در حوزه تعلیم و تربیت به‌کار ببندیم. بنیان ما در حوزه اسباب‌بازی بر پایه دانش است، باید تولید رونق پیدا بکند و آرزو می‌کنیم با روندی که در حال انجام است در عرصه صادرات بیش از واردات فعال باشیم و مطمئن هستم که جوانان و نیروهای توانمند به این مهم دست پیدا می‌کنند. من در داوری جشنواره که حضور داشتم و با داوران صحبت می‌کردم و آثار را می‌دیدم به این نکته توجه کردم که در کیفیت چقدر جهش داشته و تنوع در فرم‌ها چقدر در این دوره تغییر و تحول پیدا کرده‌اند. صنعت اسباب‌بازی در حال پیشرفت است. ان‌شاالله شاهد جهش تولید در این حوزه در سال‌های آینده خواهیم بود.

هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی همراه با شعار رهبر معظم انقلاب در سال 1401 است

آیدین مهدی‌زاده دبیر نمایشگاه و بازار فروش هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی نیز در این مراسم گفت: دو سال است که منتظر این سروصدا و گردهمایی هستیم. دوسال است که منتظر این هستیم که مسئولان و مردم برای این موضوع، کنار هم خاطره‌ای را رقم بزنند که درخور نام ایران و تولیدکنندگان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و به‌ویژه آموزش و پرورش کشور باشد.

وی افزود: حمایت وزیر آموزش و پرورش و مدیرعامل کانون پرورش فکری و از همه مهم‌تر حمایت 105 تولیدکننده ایرانی در کنار مردمی که همیشه به ما لطف داشته‌اند، باعث شد که قوت قلب بگیریم و اضلاع جشنواره را به هم وصل کنیم. مردم از زمانی که مطلع شدند از چه روزی در این مکان نمایشگاه برقرار می‌شود با ما همراه بودند و بسیار پیگیری می‌کردند که چه بخش‌ها و آیتم‌هایی را در نمایشگاه مدنظر قرار داده‌ایم. مدیون همه شما همراهان هستیم و معتقد هستم که اگر دست‌اندرکاران و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان میزبان در خدمت شما هستند، افتخار می‌کنیم که چنین مهمان‌هایی را در کنار خودمان می‌بینیم.

دبیر هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی گفت: از تمام کسانی که از نظر مالی و معنوی کنار ما بودند تا نمایشگاه در بهترین شکل برگزار شود؛ از بخش مالی، امور بین‌الملل، پشتیبانی و... که ما را کمک کردند تا جشنواره و نمایشگاهی درخور نام ایران رقم بزنیم، تشکر و قدردانی می‌کنم. امیدوار هستیم که تنوع محصولات این رویداد را که در آن نزدیک به 1000 اثر را مشاهده خواهید کرد، بپسندید و از 21 تا 28 فروردین همراه با شما مخاطبان خواهیم بود.

مهدی‌زاده در پایان گفت: این رویداد با شعار رهبر معظم انقلاب در سال 1401 همراه است، شعاری که از تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی می‌گوید.

در پایان مراسم افتتاحیه، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، مهدی علی‌اکبرزاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آیدین مهدی‌زاده دبیر هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی و دیگر مدیران حاضر در مراسم، با حضور دو نوجوان با پوشش محلی لری، روبان گشایش جشنواره را قیچی و سپس به بازدید از 100 غرفه حاضر در نمایشگاه اسباب‌بازی پرداختند. در این بازدید غرفه‌داران، برخی محصولات خود را به وزیر آموزش و پرورش معرفی کردند. محمدرضا معجونی در پایان این بازدید برای حاضران در نمایشگاه نقالی اجرا کرد.