یک‌شنبه 10 تیر 1403

شاهین‌های سفید گرفتار دو نسل طلایی ایران!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
شاهین‌های سفید گرفتار دو نسل طلایی ایران!

تیم ملی قرقیزستان تا کنون 23 گل مقابل ایران دریافت کرده است!

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال قرقیزستان در دو دوره مختلف با تیم ملی ایران هم‌گروه شده است که قدرت هجومی تیم ملی فوتبال کشورمان در بالاترین سطح خود قرار داشته و از زوج طلایی در خط حمله بهره می‌برد.

اولین باری که آنها مقابل ایران قرار گرفتند و در یک تورنمنت رسمی مقابل ایران بازی کردند در مقدماتی جام جهانی 1998 بود که ایران با تیم فوق‌العاده آن دوران و زوج طلایی خداداد عزیزی و علی دایی زهردار بود و در دو بازی رفت و برگشت مقابل آنها 10 گل به ثمر رساند، در آن مسابقات علاوه بر علی دایی و خداداد عزیزی، کریم باقری 3 گل، فرهاد مجیدی 2 گل و میناوند و علی موسوی هم برای ایران گلزنی کردند.

بعد از گذشت چندین سال آنها در دیدار دوستانه و تورنومنت کافا دو دیدار مقابل ایران به میدان رفتند که در آن مسابقات هم مجموعا 11 گل دریافت کردند و مهدی طارمی، سردار آزمون و کریم انصاری فرد مقابل آنها گلزنی کردند و ستاره ایرانی اینترمیلان مقابل آنها در تورنمنت کافا موفق به هت‌تریک شد.

پنجمین تقابل ایران و قرقیزستان در مقدماتی جام جهانی 2026 برگزار خواهد شد و آنها بار دیگر در مسیر جام جهانی مقابل قرار خواهند گرفت و این بار هم مقابل ستاره‌های تیم ملی فوتبال ایران کار سختی خواهند داشت.

دیدار ایران و قرقیزستان 15 شهریور 1403 و 29 آبان 1403 برگزار خواهد شد و تیم ملی اولین بازی خود را مقابل آنها برگزار خواهد کرد.

شاهین‌های سفید گرفتار دو نسل طلایی ایران! 2