سه‌شنبه 3 مهر 1403

شبی که شاید بهترین‌های آسیا تفاوت‌ها را رقم بزنند؛/ روز سرنوشت ساز ستاره‌های ایرانی در پلی‌اف لالیگا

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
شبی که شاید بهترین‌های آسیا تفاوت‌ها را رقم بزنند؛/ روز سرنوشت ساز ستاره‌های ایرانی در پلی‌اف لالیگا

دو باشگاه اسپانیایی با حضور ستاره‌های ایرانی خود شب تعیین کننده‌ای را خارج از خانه برای راهیابی به نیمه نهایی لالیگا خواهند داشت.

به گزارش ورزش سه، مسلم اولادقباد و سعید احمدعباسی لژیونرهای ایرانی در دو نقطه اسپانیا با تیم‌هایشان شب سرنوشت سازی را پیش‌روی دارند و برای صعود به نیمه نهایی لالیگا، تنها به کسب پیروزی نیاز خواهند داشت. اولاد قباد و مایورکا پالما در شرایطی مهمان خائن هستند که در دیدار گذشته (مسابقه دوم پلی‌آف) به یک پیروزی دراماتیک دست یافتند و راه صعود را در خانه تیمی جست‌وجو می‌کنند که رفت‌وبرگشت مقدماتی لیگ برابر آن‌ها شکست خورده بودند.

اولادقباد که تا به اینجای فصل هشت گل برای قهرمان اروپا به ثمر رسانده است، سابقه گلزنی به خائن را دارد و فصل گذشته درخشش خیره کننده ای را مقابل آن‌ها داشت. او دیدار برگشت لیگ را به علت مصدومیت از دست داد و همچنین در دو دیدار گذشته پلی آف به علت قطعی شدن جدایی‌اش از پالما دقایقی کمتری را به میدان رفته است. اما با توجه به این دوئل حیاتی، وادیلو چاره‌ای ندارد تا خیلی بیشتر از مرد سال فوتسال آسیا در دوئل حساس بهره ببرد.

در سوی دیگر، سعید احمدعباسی بهترین بازیکن جام ملت‌های آسیا نیز شرایطی مشابه به اولادقباد را تجربه می‌کند. ماشین گلزنی ایرانی که در پایان فصل آلبالی والدپیناس را ترک می‌کند، در دو مصاف قبلی با ال‌پوزومورسیا فرصت کمی را برای به میدان رفتن بدست آورد اما شرایط فعلی به طوری پیش رفته است که راموس سرمربی وینا برای پیروزی و صعود به جمع چهار تیم بی شک به درخشش ستاره ایرانی احتیاج خواهد داشت.

وینا البالی دیدار رفت را در خانه ال‌پوزو به پیروزی رسید اما در جدال خانگی نتیجه را سه بر دو به حریف واگذار کرد تا حالا برای موفقیت بزرگ شبی طاقت فرسا را پشت‌سر بگذارد.

با این وصف، اولادقباد در اولیووآرنا و احمدعباسی در کاخ ال‌پوزو، شب تعیین کننده‌ای را برای راهیابی به نیمه نهایی خواهند داشت.

لازم به ذکر است، حسین طیبی فوق ستاره ایرانی پالما به علت مصدومیت همانند چند دیدار گذشته قادر به همراهی پالما نیست.

در دیگر دیدار پلی‌اف، بارسلونا میزبان مانزارس است و همچنین صعود کارتاخنا با دو پیروزی متوالی به نیمه نهایی قطعی شده

ورژن لیگ ناسیونال اسپانیا (لالیگا) به شکلی است که 16 تیم به صورت رفت و برگشت به رقابت می‌پردازند و در پایان با انجام سی مسابقه، 8 تیم به پلی‌آف راه پیدا می‌کنند. دیدارهای پلی‌آف، 2 پیروزی از سه دوئل خواهد بود. همچنین در جدال پلی‌آف در صورتی که بازی به تساوی کشیده شود، وقت‌های اضافه و در ادامه ضربات پنالتی تیم برنده را تعیین می‌کند.

شبی که شاید بهترین‌های آسیا تفاوت‌ها را رقم بزنند؛/ روز سرنوشت ساز ستاره‌های ایرانی در پلی‌اف لالیگا 2
شبی که شاید بهترین‌های آسیا تفاوت‌ها را رقم بزنند؛/ روز سرنوشت ساز ستاره‌های ایرانی در پلی‌اف لالیگا 3
شبی که شاید بهترین‌های آسیا تفاوت‌ها را رقم بزنند؛/ روز سرنوشت ساز ستاره‌های ایرانی در پلی‌اف لالیگا 4