یک‌شنبه 1 مهر 1403

شب تاریخی در ومبلی: ناک‌اوت شگفت‌انگیز آنتونی جاشوا

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
شب تاریخی در ومبلی: ناک‌اوت شگفت‌انگیز آنتونی جاشوا

دانیل دوبوا در راند پنجم مسابقه قهرمانی سنگین وزن IBF آنتونی جاشوا را شکست داد و کمربند قهرمانی را از آن خود کرد.

به گزارش "ورزش سه"، دانیل دوبوا موفق شد آنتونی جاشوا، ستاره بوکس بریتانیا را در راند پنجم شکست دهد تا از عنوان قهرمانی سنگین وزن IBF خود دفاع کند.

در راند اول این مسابقه که به میزبانی ورزشگاه ومبلی برگزار می‌شد، دوبوا بهتر از جاشوا عمل کرد و یک ضربه سنگین راست در پایان راند به او زد. در راند دوم هم دوبوا بهتر کار کرد اما از اواخر راند جاشوا بود که تهاجمی‌تر مبارزه کرد.

با این حال سرعت دوبوا کم نشد و او در راندهای سه و چهار و پنج خیلی بهتر از جاشوا عمل کرد. جاشوا در راند پنجم ضربه دست راستی را متحمل شد که جاشوا روی تشک افتاد و درحالیکه کمتر در 2 دقیقه از راند باقی مانده بود، داور شکست او را تایید کرد.

جاشوا 34 ساله، اکنون دو بار مقابل اندی رویز، اولکساندر اوسیک و حالا دوبوا شکست خورده است.

او پس از ناک اوت کردن فرانسیس انگانو، قهرمان سابق سنگین وزن UFC، در راند دوم در ماه مارس، دوباره به اوج قدرت خودش رسیده بود، اما دوبوا 27 ساله، استعداد خود را در بوکس ثابت کرد.

از آنجایی که مسابقه مجدد قهرمانی سنگین وزن بین اوسیک و تایسون فیوری قرار است در 21 دسامبر برگزار شود، منطقی است که برنده این دیدار احتمالاً با برنده مسابقه دوبوا و جاشوا روبرو شود تا کمربند قهرمانی را از آن خود کند.

آنتونی جاشوا پس از پایان این مسابقه به دنیل دوبوا ادای احترام کرد و همچنین احتمال بازنشستگی خود را رد کرد:"من برای شروع دوباره در رینگ آماده‌ام اما حرفه‌ای هستم و به حریفم احترام می‌گذارم. حریف تیزی داشتم اما اشتباهات زیادی هم داشتم. اما این بازی است. همین است که هست."

دنیل دوبوا پس از پایان مسابقه گفت:"من یک گلادیاتور هستم. می‌خواهم به بالاترین سطح این بازی بروم و به تمام پتانسیل خود برسم. خیلی سخت با تمام خانواده و تیم خودم کار کرده‌ام. همه آن‌ها به من کمک کرده‌اند."

شب تاریخی در ومبلی: ناک‌اوت شگفت‌انگیز آنتونی جاشوا 2
شب تاریخی در ومبلی: ناک‌اوت شگفت‌انگیز آنتونی جاشوا 3
شب تاریخی در ومبلی: ناک‌اوت شگفت‌انگیز آنتونی جاشوا 4
شب تاریخی در ومبلی: ناک‌اوت شگفت‌انگیز آنتونی جاشوا 5
شب تاریخی در ومبلی: ناک‌اوت شگفت‌انگیز آنتونی جاشوا 6
شب تاریخی در ومبلی: ناک‌اوت شگفت‌انگیز آنتونی جاشوا 7
شب تاریخی در ومبلی: ناک‌اوت شگفت‌انگیز آنتونی جاشوا 8