شنبه 5 آبان 1403

ششمین حضور در یورو / رکورد جدید رونالدو: رکورد دیگری نمانده کریستیانو!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
ششمین حضور در یورو / رکورد جدید رونالدو: رکورد دیگری نمانده کریستیانو!

با دعوت شدن کریستیانو رونالدو به تیم ملی پرتغال او به زودی رکورد شرکت در یورو را هم خواهد شکست: 6 حضور در این تورنمنت.

به گزارش "ورزش سه"، فصل فوتبال باشگاهی در اروپا آخرین روزهای خود را سپری می‌کند و از همین حالا همه نگاه‌ها به بزرگترین تورنمنت ملی قاره سبز دوخته شده: یورو 2024 که از ماه آینده میلادی در آلمان آغاز می‌شود.

تیمهای حاضر در یورو کم کم فهرست دعوت شده‌ها را اعلام می‌کنند. روبرتو مارتینز، سرمربی پرتغال، امروز فهرست 33 نفره دعوت شده‌ها به سلسائو را در حالی اعلام کرد که نام کریستیانو رونالدو به عنوان سرلیست اعلام شده بود.

حضور در یورو 2024 برای رونالدوی 39 ساله اهمیتی ویژه خواهد داشت. این ششمین دوره حضور او در یورو است و رونالدو به این ترتیب به تنهایی رکوردار حضور در این تورنمنت خواهد بود.

رونالدو اولین بار در یورو 2004 حضور در این تورنمنت را تجربه کرد. او و پرتغال در خاک خودشان به فینال رسیدند ولی با شکست مقابل یونان نتوانستند به جام برسند. کریستیانو در سال 2016 سرانجام موفق شد به هدفش رسیده و جام قهرمانی اروپا را با پیراهن پرتغال بالای سر ببرد.

پیش از این رونالدو در این رکورد با ایکر کاسیاس مشترک بود و هر دو پنج دوره در یورو حضور داشتند ولی در آلمان کریستیانو با شش حضور به تنهایی رکوردار خواهد شد.

ششمین حضور در یورو / رکورد جدید رونالدو: رکورد دیگری نمانده کریستیانو! 2