شنبه 31 شهریور 1403

شمایل دن دیه‌گو تخریب می‌شود / اشک و اندوه در ناپل: وداع دوباره با مارادونا!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
شمایل دن دیه‌گو تخریب می‌شود / اشک و اندوه در ناپل: وداع دوباره با مارادونا!

درحالیکه سه سال از درگذشت دیه‌گو مارادونا می‌گذرد شهروندان ناپل با اندوه و ناراحتی برای خداحافظی با یکی از مشهورترین دیوارنگاره‌های او در شهرشان آماده می‌شوند.

به گزارش "ورزش سه"، شهر ناپل در غم و اندوه فرو رفته است. سه سال بعد از درگذشت تلخ دیه‌و مارادونا شهرداری ناپول تصمیم گرفته ساختمانی را تخریب کند که یکی از مشهورترین دیوارنگاره‌های دیه‌گوی افسانه‌ای روی دیوار آن نقش بسته است.

خانه‌ای در محله سن‌جیووانی که به دلیل دیوارنگاره مارادونا به یکی از محبوب‌ترین خانه‌های شهر تبدیل شده بود. این تصمیم جنجالی با هدف توسعه بافت شهری این محله گرفته شده است. شهرداری در پاسخ به انتقادهای شدید مردم گفته است این ساختمان با مشکلات شدید سازه‌ای مواجه است و چاره‌ای جز تخریب آن وجود ندارد.

رسانه‌های ایتالیایی گزارش دادند عملیات تخریب و بازسازی ساختمان از روز 2 فوریه آغاز می‌شود. این تنها ساختمانی نیست که باید تخریب شود بلکه در کل این محله رویهم‌رفته 360 ساختمان مسکونی و تجاری در محله بازسازی خواهد شد.

دیه‌گو مارادونا در شهر ناپل مثل یک قدیس شناخته می‌شود. پسر طلایی ناپل در دوران بازی در تیم ناپولی پنج جام قهرمانی برای این شهر به دست آورد، دو قهرمانی سری آ، یک قهرمانی جام حذفی، یک جام یوفا، و یک سوپرجام. دن دیه‌گو برای ناپولی 259 بازی انجام داد، 115 گل به ثمر رساند و 78 پاس گل داد.

شمایل دن دیه‌گو تخریب می‌شود / اشک و اندوه در ناپل: وداع دوباره با مارادونا! 2
شمایل دن دیه‌گو تخریب می‌شود / اشک و اندوه در ناپل: وداع دوباره با مارادونا! 3