شنبه 7 مهر 1403

شهرداری آستارا در پایانه‌مرزی دیوار کتاب راه‌اندازی می‌کند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
شهرداری آستارا در پایانه‌مرزی دیوار کتاب راه‌اندازی می‌کند

آستارا - ایرنا - شهردار بندر مرزی آستارا گفت: برای ترویج مطالعه و فرهنگ ایرانی اسلامی میان گردشگران و مسافران خارجی، در حوالی پایانه‌مرزی این شهرستان دیوار کتاب راه‌اندازی می‌کنیم.

جواد معیتی روز سه شنبه در جلسه اداره کتابخانه های عمومی در شهرداری آستارا اظهار کرد: دیوار کتاب تا پایان تابستان با نمادهای، قلم کتاب و مطالعه ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: شهرداری در راستای فعالیت فرهنگی، 2 ایستگاه مطالعه در شهر راه اندازی کرده است و در میدان گاز نیز نماد کتاب نصب خواهد کرد.

وی افزود: امسال شهرداری 60 میلیون ریال از نیم درصد درآمد خود را به حساب انجمن کتابخانه ها واریز کرد و 30 میلیون ریال نیز واریز خواهد شد.

شهردار آستارا گفت: از سال 84، نیم درصد درآمد شهرداری به حساب انجمن کتابخانه های عمومی واریز و در پیشبرد برنامه های فرهنگی، هنری، عمرانی و جاری کتابخانه ها هزینه می شود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار آستارا هم در بازدید از کتابخانه روستای ویرمونی، از بخشداری مرکزی و دهیاری روستا خواست، به محوطه سازی، ایجاد فضای سبز و مناسب سازی درب ورودی کتابخانه اقدام کنند.

سامان ساسانیان ادامه داد: همه نهادها باید به رونق مطالعه کمک کنند و حمایت از کتابخانه های عمومی در این شهرستان گردشگرپذیر ضرورت دارد.

شهرستان گردشگرپذیر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت و چهار کتابخانه عمومی در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است و سالانه حدود 800 هزار گردشگر خارجی از اداره کل گمرک و پایانه مرزی آن تردد می کنند.

*س_برچسب‌ها_س*