دوشنبه 18 تیر 1403

شکایت مهمی را، از هر دو نامزد انتخابات دریافت نکردیم

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
شکایت مهمی را، از هر دو نامزد انتخابات دریافت نکردیم

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره شکایات نامزد‌های انخابات در هفته گذشته اظهار کرد: در خصوص شکایات بعضا نامه نگاری‌ها از ناحیه ستاد نماینده‌ها به ستاد انتخابات کشور اعلام شد و مواردی را در خصوص برخی موضوعات متذکر شدند.

وی ادامه داد: ما هم پاسخ می‌دهیم و کامل پیگیری می‌کنیم. عموما شاید به این جهت باشد که هواداران در شهرستان‌ها رویه‌ها را به شکلی اجرایی می‌کنند که متناسب با قوانین نباشد. در این حوزه پاسخ گویی در شهرستان‌ها هیئت‌های اجرایی وارد می‌شوند و به هیئت اجرایی ارجاع می‌خورد و نهایتا به هیئت نظارت برده می‌شود.

اسلامی افزود:‌اگر با تذکر بخواهیم اقدام کنیم موضوعات را به مقامات قضایی ارجاع می‌دهیم. اما در مجموع آن چنان شکایاتی از طرف هر دو نامزد انتخابات به ستاد انتخابات واصل نشده است.

وی تاکید کرد: شرایط به گونه‌ای است که برخی از این موضوعات طبیعی است. هیجانات انتخابات و تب و تاب انتخاباتی است و نکاتی که ما داریم آن است که در مدار قانون همه چیز اجرایی شود که به نظر می‌رسد این اتفاق افتاده، اما نمی‌توانیم کامل بگوییم که از ناحیه هواداران و ستاد‌ها هیچ تخلفی صورت نگرفته است. این موضوعات حتما بوده، اما در مسیر خودش هدایت شده و به نظر من بازه تبلیغات به خوبی مدیریت شد.

سخنگوی ستاد انتخابات درباره اعلام نتایج حوزه‌های خارج از کشور و حوزه‌های انتخابیه کم جمعیت مانند روستا‌ها پیش از ساعت 12 بامداد اشهار کرد: برای خارج از کشور ما منتظر صورت جلسه وزارت خارجه می‌ماینم. این صورت جلسه به ما اعلام می‌شود و ما یک جا تمام شعب خارج از کشور را اعلام می‌کنیم.

وی ادامه داد: بعضا هم در فضای مجازی آمار‌هایی منشر می‌شود اصلا صحت ندارد. اما نکته بعدی آن است که در داخل کشور شعب روستایی، کم جمعت و صعب العبور تا ساعت 18 باید کار رای گیری را انجام دهند و بعد از این ساعت امکان شمارش دارند و شمارش، اما اطلاع رسانی نمی‌شود.

اسلامی در انتها گفت: این شمارش را نگه میداریم بعد از ساعت 12 شب که همه شعب را شروع به شمارش و تجمیع می‌کنند. ما در فواصل، ساعتی حدود یک تا 2 بامداد شروع به اعلام نتایج تدریجی آن دسته از حوزه‌های روستایی و صعب العبور می‌شود و در اولین زمان اعلام نتاج این حوزه‌ها را رسما اعلام می‌کنیم.