شنبه 8 اردیبهشت 1403

صابری: اموال مازاد دانشگاه‌ها از طریق تهاتر در راستای توسعه دانشگاهی استفاده خواهد شد / اجرای این مصوبه از سال جدید + فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
صابری: اموال مازاد دانشگاه‌ها از طریق تهاتر در راستای توسعه دانشگاهی استفاده خواهد شد / اجرای این مصوبه از سال جدید + فیلم

معاون حقوقی وزارت علوم در خصوص فروش اموال مازاد دانشگاه‌ها گفت: اموال مازاد دانشگاه‌ها از طریق تهاتر برای توسعه فضای دانشگاهی استفاده خواهد شد.

رضا صابری، معاون حقوقی وزارت علوم در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص فروش املاک مازاد دانشگاه‌ها گفت: یکی از سیاست‌های مهم در وزارت علوم این است که املاک مازاد دانشگاه‌ها باید در مسیر توسعه علم و فناوری استفاده شود.

وی افزود: شاید در ابتدا نگرانی وجود داشت که اراضی دانشگاه‌ها در راستای جهش مسکن استفاده شود که وزیر علوم در این موضوع با جدیت ورود کرد و دولت متقاعد شد که نسبت به اراضی که در اختیار دانشگاه‌ها است برای جهش مسکن به آن معنا استفاده نکند و آن را به سمت نیاز‌های مجموعه‌های دانشگاهی ببرد.

وی ادامه داد: تجربه اخیر نشان داد که مسیر مولد سازی سختی‌های خاص خود را دارد. وزارت علوم پیشنهادی را در دولت مطرح کرد که در بودجه 1403 به عنوان تبصره قرار گرفت و اینکه مجموعه املاکی که در راستای توسعه یا تجمیع دانشگاه‌ها قابل استفاده است از طریق تهاتر با سازنده مورد استفاده قرار بگیرد که می‌تواند در راستای ساخت خوابگاه متاهلی و سایر نیاز‌های دانشگاه‌ها استفاده شود.

صابری خاطر نشان کرد: سال 1403 اتفاقات خوبی خواهد افتاد اینکه بخشی از اراضی دانشگاه به مسکن و خوابگاهی متاهلی اختصاص پیدا کرد البته همه دانشگاه‌ها هنوز پای کار نیامده اند. وی اضافه کرد: تبصره بودجه 1403 مخصوص دانشگاه‌ها است و به هیچ دستگاه اجرایی دیگری این اجازه را ندادند و فقط به دانشگاه‌ها اجازه دادند که از مسیر تهاتر برای توسعه استفاده کنند و این شروع خوبی است.

صابری گفت: املاک دانشگاه‌ها، اموال غیر منقول است، بنابراین رقم قابل توجهی است که از طریق مولد سازی اموال دانشگاه‌ها این اتفاق می‌افتد.