شنبه 7 مهر 1403

صادرات رب گوجه فرنگی به بیش از 140 میلیون دلار رسید

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
صادرات رب گوجه فرنگی به بیش از 140 میلیون دلار رسید

مسعود بختیاری، رئیس سندیکای کنسرو در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: طی ماه های اخیر شاهد افزایش چشمگیر قیمت گوجه فرنگی بودیم که این موضوع اثر خود را بر قیمت تمام شده رب نشان داد به طوریکه تولیدکنندگان تلاش کردند قیمت این محصول افزایش نیابد، اما برخی تولیدکنندگان به ناچار برای ادامه تولید ناگریز به افزایش قیمت شدند.

او با بیان اینکه نوسان قیمت رب گوجه 100 درصد متاثر از افزایش چشمگیر قیمت گوجه فرنگی است، افزود: قیمت هر کیلو گوجه ابتدای سال 3500 تا 4 هزار تومان بود که در مقاطعی از فصل تابستان به 6000 تا 6500 و در برخی جاها به 7 هزار تومان رسید که اثر مستقیم بر قیمت رب برای مصرف کننده را نشان داد. هر چند تعدادی از تولیدکنندگان با قیمت های پیشین عرضه می کنند.

بختیاری قیمت هر قوطی گوجه فرنگی در سطح عرضه را 55 تا 70 هزار تومان اعلام کرد و گفت: در سطح عرضه رب گوجه بسته به نوع گوجه خریداری شده عرضه می شود.

رئیس سندیکای کنسرو درباره آخرین وضعیت صادرات رب گوجه افزود: بنابر آمار سال گذسته صادرات رب گوجه با جهش چشمگیر به بالای 140 میلیون دلار رسید و امسال بدلیل افزایش بی رویه قیمت گوجه، قیمت تمام شده افزایش و قدرت رقابت در سطح بین الملل رو به کاهش بوده است و بعید است که به رکورد سال گذشته برسیم‌.

بختیاری گفت: براساس برآورد صورت گرفته سالانه 500 میلیون قوطی کنسرو رب گوجه فرنگی در کشور تولید می شود، در حالیکه ظرفیت کارخانجات 2 تا 3 برابر این میزان است.

خبرنگار: آزاده محبی