دوشنبه 11 تیر 1403

صحبت‌های غیرمنتظره کاپیتان هلند / فن‌دایک: هلند خودش را دست‌بالا گرفته بود!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
صحبت‌های غیرمنتظره کاپیتان هلند / فن‌دایک: هلند خودش را دست‌بالا گرفته بود!

ویرژیل فن‌دایک، کاپیتان هلند، در صحبت‌هایی غیرمنتظره گفت هلندی‌ها پیش از شروع یورو خودشان را بیشتر از آنچه هستند دست‌بالا گرفته بودند.

به گزارش "ورزش سه"، عملکرد هلند در مرحله گروهی یورو 2024 هواداران فوتبال این کشور را خشمگین و دلسرد کرده است. امروز مشخص شد این احساس در اردوی تیم ملی این کشور هم وجود دارد.

هلند در گروه D نتوانست به عنوان یکی از تیمهای اول یا دوم صعود کند بلکه در نهایت میلی‌متری و پشت سر اتریش و فرانسه به عنوان یکی از تیمهای سوم گروه‌ها راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شد. به خصوص شکست 3-2 مقابل اتریش در روز آخر مرحله گروهی هلندی‌ها را خشمگین کرده است. باختی که باعث شد آنها در نیمه دشوار جدول مراحل حذفی احتمال رویارویایی با بزرگانی مثل اسپانیا، پرتغال، فرانسه، بلژیک و آلمان را داشته باشند.

ویرژیل فن‌دایک، کاپیتان هلند، امروز در صحبتهایی که عجیب به نظر می‌رسد گفت هلندی‌ها قبل از شروع یورو تیم ملی کشورشان را خیلی دست بالا گرفته بودند. او این ادعا را در پاسخ به سوالی درباره انتقادهای گسترده از نارنجی‌پوشان در مطبوعاتی هلندی ابراز کرد.

کاپیتان تیم ملی هلند گفت:"دیدم که چقدر از ما انتقاد می‌شود ولی مساله این است که شاید خودمان را زیادی دست‌بالا گرفته بودیم. درباره این تورنمنت خیلی حرفها باید زده شود و این سه بازی را باید خیلی دقیق و مفصل آنالیز کرد. در بازی با اتریش همه چیز غلط پیش رفت. خیلی بد بودیم".

فن‌دایک در ادامه گفت:" درباره بازی با اتریش در تیم ملی صحبت کرده‌ایم. مساله تاکتیک‌ها نبود. ما به تاکتیک‌ها نباختیم بلکه مساله اصلی نداشتن اراده پیروزی بود. مساله این بود که این اراده را نداشتیم که وقتی توپها از دست می‌رود برای به دست آوردن دوباره توپ بجنگیم. این مساله‌ای نیست که بخواهید با مربی حل و فصلش کنید. خود بازیکنها باید با هم صحبت کنند و هم‌قسم بشوند که دیگر چنین اتفاقی نیفتد. بله، ما در این باره در تیم ملی حرف زده‌ایم. خیلی هم تند و صریح حرف زده‌ایم. با کلمات آتشین".

فن‌دایک درباره انتقادها از عملکرد شخص خودش در بازی مقابل اتریش گفت:" می‌توانم انتقادها را کاملا درک کنم. احمق که نیستم، می‌دانم ه می‌توانستم بهتر کار کنم و باید بهتر بشوم. دارم روی همین کار می‌کنم. من مقابل اتریش بهترین فوتبال خودم را بازی نکردم. معتقدم همه چیز می‌توانست بهتر باشد. کل تیم نمی‌دوید ولی من روی خودم تمرکز دارم و می‌دانم که می‌توانستم بهتر بازی کنم".

صحبت‌های غیرمنتظره کاپیتان هلند / فن‌دایک: هلند خودش را دست‌بالا گرفته بود! 2