یک‌شنبه 1 مهر 1403

صدور روزانه بیش از 6 میلیون صورتحساب در سامانه مودیان

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
صدور روزانه بیش از 6 میلیون صورتحساب در سامانه مودیان

به گزاش خبرگزاری فارس به نقل از رسانه مالیاتی ایران، مهدی موحدی بکنظر اظهار داشت: با توجه به الزام قانون تسهیل تکالیف مودیان جهت اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، اجرای قانون از تاریخ اول مهرماه سال 1402 برای اشخاص حقوقی و از اول دی امسال برای اشخاص حقیقی لازم الاجراست.

وی افزود: تعداد کل مودیانی که از طریق سامانه مودیان صورتحساب موفق الکترونیکی ارسال داشتند عددی بالغ بر 74 هزار و 448 مودی است که این مودیان شامل اشخاص حقوقی اعم از بورسی و فرابورسی و دولتی و همچنین اشخاص حقیقی است.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی ادامه داد: در این میان تعداد مودیان بورسی و فرابورسی، 489 شرکت بوده است و تاکنون از تعداد 200 شرکت دولتی دارای شناسه فعال، تعداد 96 شرکت دولتی ارسال موفق صورتحساب الکترونیکی داشته اند.

موحدی بکنظر بیان کرد: از ابتدای سال 1402 تاکنون، بالغ بر 619 میلیون و 305 هزار و 555 صورتحساب دریافت کردیم که 38 میلیون و 388 هزار و 752 صورتحساب مربوط به اول دیماه تاکنون است.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی افزود: از اول دی امسال تاکنون روزانه بالغ بر 6 میلیون صورتحساب دریافت شده است که این تعداد، عدد قابل توجهی است و منتظر هستیم تا در روز‌های آتی این اعداد رشد بیشتری داشته باشد.

وی در مورد شرکت‌های متصل نشده به سامانه مودیان هم گفت: شرکت‌های دولتی فرقی با سایر شرکت‌ها ندارند و بایستی در صورت ارائه کالا‌ها و خدمات، به ارسال صورتحساب‌های الکترونیکی بپردازند و الا مشمول جرایم در نظر گرفته شده در قانون خواهند شد.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

نظام مالیاتی

سامانه مؤدیان مؤدیان مالیاتی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
صدور روزانه بیش از 6 میلیون صورتحساب در سامانه مودیان 2