شنبه 7 مهر 1403

صعود به جام جهانی خیلی سخت شد / اروگوئه نقره‌داغ شد: محرومیت سنگین داروین و رفقا

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
صعود به جام جهانی خیلی سخت شد / اروگوئه نقره‌داغ شد: محرومیت سنگین داروین و رفقا

کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی مجازات تنبیهی بازیکنان تیم ملی اروگوئه که در جریان کوپا آمه‌ریکا با هواداران کلمبیا درگیر شده بودند را اعلام کرد.

به گزارش "ورزش سه"، درگیری‌های عجیب در پایان دیدار اروگوئه و کملبیا در کوپا آمه‌ریکای 2024 سخت‌ترین مجازات‌ها را برای داروین نونیز، ستاره لیورپول، به همراه داشت و کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی امروز او و چند بازیکن دیگر اروگوئه را نقره‌داغ کرد.

دیدار دو تیم در مرحله نیمه‌نهایی کوپا آمه‌ریکا برگزار شد و کلمبیا در یک بازی پرتنش موفق شد اروگوئه را حذف کرده و راهی فینال شود. بعد از سوت پایان بازی چندین نفر از بازیکنان اروگوئه وارد سکوها شده و با هواداران کلمبیایی درگیری فیزیکی پیدا کردند. بعضی از آنها بعدها به رسانه‌ها گفتند که هواداران کلمبیایی به خانواده‌هایشان توهین کرده بودند. برخی هم گفتند که خانواده‌شان در سکوها بوده و جان آنها در خطر بوده است.

سخت‌ترین مجازات را داروین نونیز متحمل شد. طبق اعلام رای امروز کمیته انضباطی کونمبول، داروین باید 20 هزار دلار به عنوان جریمه بپردازد و به مدت 5 جلسه از حضور در مسابقات ملی کونمبول محروم است.

رودریگو بنتانکور، هافبک تاتنهام، هم مجازات سنگینی را متحمل شده است. این بازیکن اروگوئه‌ای با بطری شیشه‌ای باعث شکستن سر یکی از اعضای تیم پزشکی کلمبیا شده بود. بنتانکور هم چهار جلسه از همراهی تیم ملی کشورش محروم شد و باید جریمه 16 هزار دلاری بپردازد.

رونالد آرائوخو مدافع بارسلونا بعلاوه ماتیاس اولیورا و یوسما خیمنز سه بازی محروم شدند و باید 12 هزار دلار جریمه بدهند.

از این گذشته فدراسیون فوتبال اروگوئه هم باید 120 هزار دلار جریمه نقدی به کونمبول پرداخت کند. در انتهای حکم کمیته انضباطی کنفدراسیون آمریکای جنوبی آمده که اروگوئه و بازیکنانش می‌توانند ظرف مدت 7 روز علیه این حکم به کمیته استیناف کانمبول مراجعه کنند.

صعود به جام جهانی خیلی سخت شد / اروگوئه نقره‌داغ شد: محرومیت سنگین داروین و رفقا 2