یک‌شنبه 1 مهر 1403

صعود شاگردان مرتضایی پیچیده شد؛/ شکست افغانستان در بدترین زمان ممکن!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
صعود شاگردان مرتضایی پیچیده شد؛/ شکست افغانستان در بدترین زمان ممکن!

تیم ملی فوتسال افغانستان در آخرین دیدار مرحله گروهی جام جهانی با نتیجه سنگین چهار بر یک از اوکراین شکست خورد و برای صعود به یک هشتم نهایی در انتظار سایر نتایج خواهد بود

به گزارش ورزش سه، پس از دو نمایش تحسین برانگیز مقابل آنگولا و آرژانتین، توقعات و انتظارات از تیم ملی افغانستان بالا رفت و پیش‌بینی می‌شد با یک برتری برابر اوکراین به عنوان شگفتی ساز جام جهانی در نخستین تجربه در آوردگاه بزرگ به مرحله یک هشتم نهایی راه پیدا کنند، اما آن ها در رویاهای خود گم شدند و این بار عملکرد بسیار ضعیفی را بر جای گذاشتند.

تیم ملی اوکراین که برای ششمین بار در تاریخ جام جهانی فوتسال شرکت می کند و بهترین نتیجه آن‌ها معروف به "زردهای آبی" مقام چهارمی در اولین دوره مسابقات در سال 96 خواهد بود. مردان کونسکو در همان آغاز بازی ابتکار عمل را در دست گرفتند و از اشتباهات بازیکنان مرتضایی بیشترین بهره را بردند. اوکراین در دقیقه 14 از روی نقطه پنالتی توسط ژوک پیش افتاد و یک دقیقه بعد از آشفتگی افغانستانی‌ها برای دومین بار با گل آبکشین اختلاف را دو برابر کرد. نیمه اول با نتیجه دو بر صفر به پایان رسید تا مرتضایی با رویکرد و استراتژی دیگری وارد زمین شود‌.

افغانستان در نیمه دوم، اجرای بهتری را داشت و در دقیقه 25 با گلزنی مهران غلامی اختلاف را به یک گل رساند. اما آن‌ها در ادامه مقهور عملکرد بازیکنان اوکراین و البته قربانی اشتباهات خود شدند. تیر خلاص در دقیقه 17 زده شد. اوکراینی‌ها از روی ضربه اوت و شلیک تماشایی زواریچ بازی را سه بر یک کردند.

در لحظات پایانی، تیم مرتضایی به سیستم پاورپلی روی آورد و در شرایطی که تلاش می‌کردند اختلاف را به حداقل برسانند، اما با یک اشتباه و توپ‌ربایی بازیکنان اوکراین، ایهور گل چهارم را هم به ثمر رساند.

در دیگر بازی این گروه، آرژانتین با نتیجه جالب 9 بر 5 مقابل آنگولا به برتری رسید و با 9 امتیاز به عنوان تیم اول صعود کرد و همچنین اوکراین با 6 امتیاز تیم دوم گروه تعیین شد.

با این حال، تیم افغانستان سه امتیازی باقی ماند و با تفاضل گل منفی 2 و برای جای گرفتن جزو چهار تیم برتر سوم، چشم انتظار نتایج سایر مسابقات خواهد بود. صعود کاستاریکا از گروه یک با 4 امتیاز قطعی است و کراواسی با سه امتیاز و تفاضل منفی 1 شرایط بهتری نسبت به تیم مرتضایی دارد. لیبی با 3 امتیاز و اما تفاضل گل منفی 9 هیچ شانسی ندارد و تنها فرصت افغانستان ناکامی ونزوئلا مقابل گواتمالا خواهد بود. زیرا نماینده آمریکای جنوبی باید با اختلاف هشت گل گواتمالا را شکست بدهد. همچنین تاجیکستان با برتری دو گله مقابل پاناما شانس زیادی برای صعود دارد.

با تمام تفاسیر، تنها رقیب جدی افغانستان، دیدار ونزوئلا و گواتمالا خواهد بود که باید دید در پایان چه نتیجه ای رقم می‌خورد.

صعود شاگردان مرتضایی پیچیده شد؛/ شکست افغانستان در بدترین زمان ممکن! 2
صعود شاگردان مرتضایی پیچیده شد؛/ شکست افغانستان در بدترین زمان ممکن! 3
صعود شاگردان مرتضایی پیچیده شد؛/ شکست افغانستان در بدترین زمان ممکن! 4