جمعه 14 اردیبهشت 1403

صعود قیمت طلا / سیگنال دلار و نرخ سود اوراق قرضه به بازارها

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
صعود قیمت طلا / سیگنال دلار و نرخ سود اوراق قرضه به بازارها

این هفته قرار است صورت جلسه آخرین جلسه فدرال رزرو نیز منتشر شود، که می تواند چشم انداز سرمایه گذاران نسبت به سیاست های فدرال رزرو را روشن کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، پس از دو روز معاملاتی نزولی، طلا در روزی که گذشت بازدهی مثبتی داشت و تا ساعات آخر روز به بالای مرز 2 هزار دلار بازگشت.

طلا که در دو روز جمعه و دوشنبه نزدیک به 60 دلار از قیمت خود را از دست داده بود و از سقف 2047 دلاری تا کف 1981 دلاری ریزش قیمت داشت، در روز سه شنبه به دلیل عقب نشینی شاخص دلار و همچنین نرخ سود اوراق قرضه مجددا توانست به بالای مرز 2 هزار دلاری بازگردد.

این افزایش قیمت در حالی رخ داد که تمرکز معامله گران و سرمایه گذاران بر این موضوع بود که آیا فدرال رزرو در نشست های بعد از ماه می افزایش نرخ بهره را متوقف خواهد کرد یا نه. موضوع دیگر نیز زمان آغاز روند کاهش نرخ بهره است. برخی بر این باورند که آغاز روند نزولی می تواند از تابستان امسال آغاز شود.

در حال حاضر بازارها 88 درصد شانس افزایش 25 صدم درصدی نرخ بهره را در نشست ماه می توسط فدرال رزرو را می دهند. همچنین بازارها در حال حاضر شانسی 68 درصدی برای توقف افزایش نرخ بهره از ماه ژوئن قائل هستند.

همچنین این هفته قرار است صورت جلسه آخرین جلسه فدرال رزرو نیز منتشر شود، که می تواند چشم انداز سرمایه گذاران نسبت به سیاست های فدرال رزرو را روشن کند.

همچنین بخوانید