جمعه 28 اردیبهشت 1403

ضعف‌هایی که نباید پشت قهرمانی فوتسال ایران در آسیا پنهان شود

وب‌گاه الف مشاهده در مرجع
ضعف‌هایی که نباید پشت قهرمانی فوتسال ایران در آسیا پنهان شود

جام ملت‌های فوتسال آسیا 2024 با وجود اینکه برگ زرینی به افتخارات ایران افزود، اما ضعف‌هایی را نمایان کرد که تا جام جهانی باید برای حل آنها چاره اندیشید.

به گزارش تسنیم، تیم ملی فوتسال ایران روز یکشنبه با شکست تایلند توانست قهرمانی جام ملت‌های آسیا را به کشورمان بازگرداند و با 13 قهرمانی، همچنان تیم بی‌رقیب تاریخ این رقابت‌ها به شمار می‌رود.

ملی‌پوشان ایران آغاز مقتدرانه‌ای در این جام نداشتند و پیروزی‌های نسبتاً دشوار مقابل افغانستان و کویت به دست آوردند. با این حال تیم رفته رفته بهتر شد و بازی با قرقیزستان در یک‌چهارم نهایی و دیدار مقابل تایلندِ میزبان در فینال را می‌توان بهترین عملکرد ایران در جام هفدهم دانست.

با توجه به در پیش بودن مسابقات جام جهانی فوتسال 2024 ازبکستان از 24 شهریور تا 15 مهر 1403، فوتسال ایران فرصت چندانی برای خوشحالی کردن ندارد. مشخصاً نکاتی به چشم می‌خورد که پیش از رقابت با بزرگان جهان در ازبکستان، باید مورد توجه مقامات فدراسیون فوتبال و نیز کادر فنی تیم ملی فوتسال قرار بگیرد که به ذکر برخی از آنها می‌پردازیم.

وضعیت قراردادهای مربیان تیم ملی

فدراسیون فوتبال همیشه در ابتدای هر سال، با مربیان تیم‌های ملی قراردادهای یک ساله‌ای می‌بندد و این اِشِل را در سال‌های گذشته حفظ کرده است. با این حال هنوز قرارداد سال 1403 وحید شمسایی و دستیارانش امضا نشده است. همچنین از فروردین سال 1401 که فعالیت کادر فعلی در تیم ملی فوتسال آغاز شد، مربیان در بهمن 1402 دستمزد 20 ماه فعالیت خود را گرفتند و حدود 19 ماه بدون پول کار کردند! با توجه به پتانسیل موفقیت در جام جهانی، فدراسیون‌نشینان نباید فوتسال را در اولویت‌های آخر قرار دهند.