چهارشنبه 4 مهر 1403

طرح جهش تولید دیمزار‌ها در سطح 6 میلیون هکتار انجام می‌شود

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
طرح جهش تولید دیمزار‌ها در سطح 6 میلیون هکتار انجام می‌شود

سهراب سهرابی، مجری طرح گندم در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بر اساس آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت تا سوم مهرماه 11 میلیون و 976 هزار تن گندم با ارزش 211 همت از کشاورزان خریداری شده است. همچنین 500 هزار تن بذر اصلاح شده گندم آبی و دیم خریداری شده است.

او از پرداخت 80 درصد مطالبات گندمکاران خبر داد و گفت: تاکنون 167 همت از بهای گندم خریداری شده به حساب کشاورزان واریز شده است.

سهرابی ادامه داد: امسال با تولید بیش از 15 میلیون تن گندم، جشن خودکفایی را خواهیم گرفت که بر این اساس نیازی به واردات در تامین گندم واحد‌های خبازی و صنف و صنعت نداریم.

مجری طرح خودکفایی گندم با بیان اینکه مقدمات اجرای کشت محصولات پاییزه از جمله گندم فراهم شده است، افزود: تدارک بذور اصلاح شده، تدارک بذور شیمیایی، ماشین آلات و ادوات بستر بذر، تدارک سموم مورد نیاز ضدعفونی و مدیریت آفات و بیماری و علف‌های هرز و همچنین تدارکات سوخت مورد نیاز ماشین آلات کاشت محصولات پاییزه انجام شده است.

به گفته او، در سال زراعی جدید طرح جهش تولید دیمزار‌ها در سطح 6 میلیون هکتار در 25 استان اجرا می‌شود که براین اساس انتظار می‌رود خودکفایی گندم تداوم یابد.

سهرابی گفت: بر اساس مصوبه شورای قیمت گذاری قیمت خرید تضمینی گندم نان برای سال زراعی جدید 20 هزار و 500 تومان و گندم دروم 21 هزار تومان تعیین شده است.

خبرنگار: آزاده محبی