سه‌شنبه 17 مهر 1403

طرح ملی کارآفرینی برای دانشجویان کلید خورد

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
طرح ملی کارآفرینی برای دانشجویان کلید خورد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، سجاد محمدعلی‌نژاد، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار علم و فناوری فارس در خصوص راه‌اندازی طرح ملی ترویج کارآفرینی برای مهارت‌افزایی دانشجویان جهت ورود به این عرصه خبر داد.

وی در این گفت‌وگو بیان کرد: طرح ملی ترویج کارآفرینی با هدف توانمندسازی و افزایش مهارت‌های دانش‌جویان برای ورود به عرصه کارآفرینی طراحی شده است و تا نوزدهم مهرماه مهلت ثبت نام وجود دارد. به منظور دست‌یابی به توسعه اقتصادی پایدار، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های هر کشور، توجه ویژه به موضوع کارآفرینی است و اگر این کارآفرینی بر اساس فناوری باشد، کیفیت و سرعت رشد بسیار بالاتر خواهدبود.

محمدعلی‌نژاد اضافه کرد: توسعه کارآفرینی بر پایه دانش، نیازمند توانمندسازی افراد در زمینه مهارت‌های نرم و تخصصی کارآفرینی است که طرح ملی ترویج کارآفرینی، با هدف توسعه عادلانه فرصت‌های یادگیری کارآفرینی به همین منظور و برای اولین بار در کشور اجرا می‌شود.

او در خصوص روند انجام طرح گفت: پس از ثبت‌نام دانشجویان، با توجه به ظرفیت داده شده به هر دانشگاه، غربال‌گری اولیه صورت می‌گیرد افراد وارد مراحل استعدادیابی و آغاز فرآیند مشاوره و یادگیری می‌شوند. ساخته‌شدن تیم‌های حرفه‌ای و حل نیازهای فناورانه و رقابت در رویداد ملی نیز از بخش‌های این طرح هستند.

محمدعلی‌نژاد هم‌چنین با اشاره به این‌که پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان پشتیبان این طرح انتخاب شده‌است، افزود: دانشجویان علاقه‌مند به شرکت در این طرح می‌توانند با مراجعه به سایت و راه‌های ارتباطی مشخص‌شده، ضمن کسب اطلاعات، در این طرح شرکت‌کنند.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

وزارت علوم تحقیقات و فناوری

کارآفرینی کارآفرینی دانشجویی طرح کارآفرینی دانشجویی پارک علم و فناوری دانشگاه امیرکبیر این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
طرح ملی کارآفرینی برای دانشجویان کلید خورد 2