چهارشنبه 6 تیر 1403

طرح‌های گرافیکی با محوریت انتخابات خلق شد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
طرح‌های گرافیکی با محوریت انتخابات خلق شد

هنرمندان عضو نهضت مردمی پوستر انقلاب طراح گرافیک این بار نیز به بهانه 8 تیر همزمان با چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران دست به کار شدند و طرح‌های گرافیکی و پوستر‌های متعددی را با محوریت «کار درست، انتخاب درست» خلق کردند.

محمدحسین صلواتی، حامد امامی، حمید قربان پور، مرجان رنجبر، محمود بازدار، محمدعلی تاری، حامد تیموری، محمد سلیمانی، سید محمدهادی عسگری فر، فرزانه سادات ملکی و حسین یساری زارع از جمله هنرمندان طراح گرافیک فعالی هستند که در نهضت مردمی پوستر انقلاب دست به ابتکار زده و و طرح‌های گرافیکی را با موضوع چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری خلق کردند.

پوستر «پاسخ رد» اثر حسین زارع یساری هنرمند طراح گرافیک اصفهانی است که بر اساس جملات رهبر انقلاب اسلامی که در سخنرانی نوروزی ایشان پیش از آخرین انتخابات ریاست جمهوری ایراد شد، طراحی شده است. این پوستر اثر انگشت رای دهندگان را به صورت گردابی برای رسانه‌های معاند که استعاره‌ای از نقش بر آب شدن نقشه‌های دشمنان ملت ایران است، تصویر کرده است.

همچنین، «جهانی به ما می‌نگرد» عنوان پوستری است با موضوع انتخابات که حمید قربان پور، طراح گرافیک و تصویرگر مشهدی طراحی کرده است. چشم‌های ریز و درشت، سطح اثر را پر کرده و خیره به بیننده پوستر است تا ببیند نتیجه این رویداد مهم ملی چه تاثیری بر معادلات بین المللی می‌گذارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری موسیقی و هنرهای تجسمی