چهارشنبه 18 مهر 1403

طرز تهیه کتلت عدس، کتلت خوشمزه و مقوی

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
طرز تهیه کتلت عدس، کتلت خوشمزه و مقوی

فرارو کتلت و کوکو ازجمله غذا‌های خوشمزه و محبوب ایرانی‌هاست که در برنامه غذایی ما جایگاه ویژه‌ای دارند. تهیه کوکو و کتلت معمولاً آسان است و زمان کمی برای طبخ نیاز دارد؛ همچنین مواد تشکیل دهنده آن ساده و در دسترس است. کوکو‌ها و کتلت‌ها انواع متفاوتی دارند و بسیار متنوع هستند. برای مثال می‌توان به کتلت گوشت، کتلت سیب زمینی، کوکو سبزی، کوکو سیب زمینی، کوکو مرغ، کوکو لوبیا سبز، کوکوی سبزیجات، کوکوی بادمجان، کوکوی کدو و... اشاره کرد که نشان دهنده تنوع این نوع غذاست.

به گزارش فرارو، کتلت معمولا با سیب زمینی و گوشت تهیه می‌شود و بعضی‌ها برای تهیه کتلت از تخم مرغ هم استفاده می‌کنند. کتلت عدس نوعی کتلت بسیار خوشمزه و مقوی است که از ترکیب عدس پخته با سینه مرغ، تخم مرغ و... تهیه می‌شود. این کتلت ترد و خوشمزه برای کودکان یک وعده غذایی بسیار مفید و مغذی است. اگر دوست دارید این کتلت عدس را با روشی آسان در منزل تهیه کنید، در ادامه این مطلب با آموزش کتلت عدس با ما همراه باشید.

مواد لازم

عدس پخته: نصف لیوان سینه مرغ: نصف یک سینه کامل تخم مرغ: 2 عدد آرد سوخاری: 2 قاشق غذاخوری پیاز بزرگ: 1 عدد جعفری تازه و خردشده: نصف لیوان نمک، فلفل سیاه، زرردچوبه و پاپریکا: به میزان لازم روغن برای سرخ کردن: به میزان لازم

طرز تهیه

برای درست کردن این کتلت خوشمزه ابتدا عدس و سینه مرغ را بپزید و کنار بگذارید تا خنک شود. در مرحله بعد عدس پخته، سینه مرغ پخته، پیاز رنده شده، آرد سوخاری، تخم مرغ، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پاپریکا و جعفری خرد شده را با هم مخلوط کنید و حسابی بکوبید تا مواد به صورت یکدست با هم مخلوط شوند. به گزارش فرارو، حالا مایه کتلت را به مدت نیم ساعت داخل یخچال بگذارید تا خنک شود. مقداری روغن داخل یک ماهی تابه مناسب بریزید و روی حرارت اجاق گاز بگذارید تا داغ شود. حالا از مایه کتلت به اندازه یک نارنگی بردارید و کف دستتان گرد کنید و داخل روغن داغ هر دو طرف کتلت را سرخ کنید. در این مرحله کتلت عدس خوشمزه و مقوی ما آماده سرو است، نوش جان.

از دست ندهید

چیلبیر یا تخم مرغ ترکی؛ صبحانه خوشمزه ترکیه‌ای

با کمک این 5 روش اعتماد به نفس خود را به رخ بکشید!

این ترشی بادمجان خاص و خوشمزه را درست کنید و لذت ببرید!

آیا خواب‌هایتان رنگی است یا سیاه و سفید؟ / دلیل علمی این تفاوت چیست؟