یک‌شنبه 15 مهر 1403

ظریف: وقت آن رسیده ما بشنویم به جای اینکه بگوییم

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
ظریف: وقت آن رسیده ما بشنویم به جای اینکه بگوییم

معاون راهبردی رئیس‌جمهوری گفت: ما در جامعه با بحران‌های دشوار و سختی روبه‌رو هستیم که پاسخ‌های دولتی جوابگو نیست و نیاز است به جای ارائه پاسخ به مردم از آنان پاسخ بخواهیم.

محمدجواد ظریف در مراسم اعطای اولین جایزه نوآوری اجتماعی ایران که در تالار وحدت برگزار شد، اظهار کرد: ما باید مجری پاسخ‌هایی باشیم که مردم با درک عمیق مسئله به آن رسیده‌اند.

وی ادامه داد: شجاعت می‌خواهد بپذیریم همه راه‌حل‌ها در مغز ما نیست؛ راه‌حل‌ها در مغز 85 میلیون ایرانی آزاده، فهمیده و سرافراز است، ایرانی‌هایی که برای ما افتخار آفریدند و با فرهنگ ایثار، شهادت، نوآوری و خلاقیت در برابر همه سختی‌ها، ناملایمات و اشتباهات ما سرافرازانه ایستادند و افتخار آفریدند.

معاون راهبردی رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه جایزه نوآوری اجتماعی (جانا) را زمینه‌ای برای گفت‌وگو میان دولت و بخش خصوصی یا زیست‌بوم اجتماعی یا جامعه مدنی و نخبگان می‌دانیم، تصریح کرد: گفت‌وگو با شنیدن شروع می‌شود. وقت آن رسیده که ما بشنویم به جای اینکه همواره بگوییم. امروز با افتخار اعلام می‌کنم ما آماده‌ایم، آماده شنیدن و فهمیدن هستیم چرا که سعی داریم در مسیر وفاق ملی در کنار جامعه باشیم.

وی با بیان اینکه راه‌های سنتی حل مسئله ما را به جایی نخواهند برد، گفت: باید مسئله را از نو تعریف کنیم و برای هر مسئله‌ای اجازه دهیم ذی‌نفعان یعنی جامعه مدنی، زنان، جوانان و فعالان اجتماعی که به خیر عمومی فکر می‌کنند راه‌حل پیدا کنند و ما تنها تسهیل‌گر نظر آنان باشیم و روش حل مسئله را بیاموزیم.

ظریف تاکید کرد: ما در مسیر نو و هماهنگی که رئیس‌جمهور گفته‌اند به عنوان وفاق ملی، شنونده‌ایم و در خدمت جامعه و زیست بوم‌ها طوری باید عمل کنیم که همان‌طور که شرکت‌های نوآور اقتصادی می‌توانند از دولت کمک بگیرند، نوآوران اجتماعی را نیز کمک کنیم یا اگر کمک نمی‌کنیم مانع آنان نباشیم.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.