شنبه 31 شهریور 1403

عامل حذف فرانسه، ضعف مهاجمان بود / نتایج نظرسنجی: فرانسوی‌ها دشان را نمی‌خواهند!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
عامل حذف فرانسه، ضعف مهاجمان بود / نتایج نظرسنجی: فرانسوی‌ها دشان را نمی‌خواهند!

یک نظرسنجی معتبر در فرانسه نشان داد که بیشتر فرانسوی‌ها خواهان کنار رفتن دیدیه دشان از صندلی سرمربی‌گری تیم ملی‌شان هستند.

به گزارش "ورزش سه"، در فرانسه آر‌تی‌ال در همکاری با اودوکسا و ویناماکس به عنوان دو شرکت بزرگ متخصص در انجام نظرسنجی از مردم فرانسه پرسید که آیا بعد از حذف فرانسه در نیمه‌نهایی یورو 2024 خواهان ادامه کار دیدیه دشان هستند یا معتقدند او باید کنار برود.

در این نظرسنجی تعداد موافقان و مخالفان ماندگار شدن دیدیه دشان نزدیک به هم بود ولی در نهایت آر‌تی‌ال اعلام کرد که موافقان اخراج و کنار رفتن دیدیه دشان با 51 درصد دست بالا را پیدا کردند.

این در حالی است که بعد از حذف فرانسه مقابل اسپانیا، فیلیپ دیالو، رئیس فدراسیون فوتبال این کشور، رسما اعلام کرد که انتقادها را درست نمی‌داند و دیدیه دشان تا جام جهانی 2026 به کارش ادامه خواهد داد.

آر تی ال می‌گوید پیش از این هم نظرسنجی‌هایی کوچک‌تر درباره ماندگار شدن یا رفتن دشان انجام داده بود. بلافاصله بعد از باخت فرانسه مقابل اسپانیا 58 درصد مردم در فرانسه خواهان اخراج دشان بودند و این درصد با گذشت چند روز به 51 درصد کاهش پیدا کرده است.

در بخش دیگری از این نظرسنجی از شرکت‌کننده‌ها پرسیده شد که آیا نگران آینده فوتبال فرانسه هستید؟ 42 درصد به این سوال پاسخ مثبت دادند ولی بین فوتبال‌دوستان و کسانی که خود را هوادار جدی فوتبال معرفی کردند این درصد 55 بود.

یکی دیگر از آمار ثبت‌شده در این نظرسنجی علت ناکام شدن فرانسه در این تورنمنت است. 84 درصد از شرکت‌کنندگان معتقد بودند که ضعف تمام‌کنندگی و عملکرد بد مهاجمان عامل حذف فرانسه بوده است.

عامل حذف فرانسه، ضعف مهاجمان بود / نتایج نظرسنجی: فرانسوی‌ها دشان را نمی‌خواهند! 2
عامل حذف فرانسه، ضعف مهاجمان بود / نتایج نظرسنجی: فرانسوی‌ها دشان را نمی‌خواهند! 3