دوشنبه 18 تیر 1403

عرضه 14هزار و 170 محصول فناورانه برای رفع نیازهای صنایع

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
عرضه 14هزار و 170 محصول فناورانه برای رفع نیازهای صنایع

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اتصال محصولات فناورانه داخلی به نیازهای صنعتی راهکاری است که توانسته طی چند سال اخیر به رونق بازار داخلی کمک کند. بر همین اساس و با کمک کارگزاران فناوری فعال در شبکه فن بازار ملی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال حاضر 14هزار و 170 محصول فناورانه تولید داخل در این شبکه به متقاضیان این کالاها و خدمات عرضه شده است تا پاسخ‌گوی نیاز صنایع و مردم باشند.

شبکه فن‌بازار ملی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که یکی از بازیگران جدی عرصه اتصال طرف‌های «عرضه» و «تقاضا» در حوزه فناوری و محصولات پیشرفته است؛ با ورود به این بازار و استفاده از ظرفیت و توان کارگزاران و فن‌بازارهای تخصصی خود در تلاش است تا محصولات را تا رسیدن به بازار همراهی کند و صنعت را به محصولات تولیدی اتصال دهد.

این تلاش‌ها تاکنون به توسعه بازار داخلی و بین‌المللی 14 هزار و 170 محصول فناورانه منجر شده است. برخی از این محصولات شامل الکتروموتور BLDC کولر های آبی همراه با کلید هوشمند، سامانه مدیریت اسناد و آرشیو الکترونیکی، داروی نوروتک، نرم افزار ره آورد نوین 3، دستگاه فروش اتوماتیک تنقلات و نوشیدنی سرد، دستگاه تراش سنگهای قیمتی فست با دقت 0.01 (الماس)، گوشی هوشمند با پرتکل فیبر، نرم‌افزار جامع کتابخانه دیجیتال سیمرغ، داروی آنژی پارس می شود.

این محصولات در حوزه‌های فناورانه‌ای چون دارو و درمان، نفت، گاز و پتروشیمی، سلامت و دیگر حوزه‌های کاربردی در کشور تولید و با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به بازار مرتبط متصل شده‌اند. کمک‌هایی چون شناسایی و ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری، جلب سرمایه‌گذاران، تسهیل روند تجاری‌سازی دانش‌فنی و سایر فعالیت‌های حرفه‌ای که منجر به «توسعه بازار فناوری» می‌شود.

انتهای پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید دانش‌بنیان فناوری کارگزاران این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است