جمعه 15 تیر 1403

علاقه، مهمترین اولویت در انتخاب رشته تحصیلی است / گول مشاوره های تضمینی را نخورید

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
علاقه، مهمترین اولویت در انتخاب رشته تحصیلی است / گول مشاوره های تضمینی را نخورید

ریحانه کاظمی گفت: داوطلبان به هیچ عنوان گول بازار مشاوره های تضمینی را نخورند، زیرا هیچ تضمینی برای انتخاب 100 درصدی وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ریحانه کاظمی مشاور تحصیلی در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: روز گذشته به صورت رسمی نتایج کنکور اعلام شد و امروز انتخاب رشته دغدغه بسیاری از والدین است.

وی با بیان اینکه علاقه دانش آموز باید مهمترین اولویت والدین در انتخاب رشته قرار گیرد، ادامه داد: دانش آموز قرار است در 4 سال در این رشته تحصیل کند، بنابراین اگر رشته دانشگاه متناسب با علایق فرزند نباشد قطعا در دانشگاه با مشکل مواجه می شود. کاظمی افزود: علاقه، در انتخاب رشته بسیار مهم است زیرا دانشجو می خواهد در آینده وارد بازار کار شود و فقط در صورتی موفق می شود که به شغل خود علاقه داشته باشند. این مشاور تحصیلی افزود: والدین در انتخاب رشته تحصیلی به فرزندان خود کمک کنند و فرزندان را به سمت رشته هایی که بازار کار خوبی دارند، هدایت کنند. کاظمی با بیان اینکه انتخاب رشته حیاتی ترین تصمیم زندگی است، تصریح کرد: اگر انتخاب رشته عاقلانه و هوشمندانه انتخاب نشود، جوان در سن اشتغال با مشکل مواجه می شود. وی گفت: داوطلبان به هیچ عنوان گول بازار مشاوره های تضمینی را نخورند زیرا هیچ تضمینی برای انتخاب 100 درصدی وجود ندارد. این مشاور ادامه داد: دانش آموزان به توصیه های معلمان خود گوش دهند و از تجربه آنها استفاده کنند زیرا معلم، دلسوزترین فرد برای دانش آموز است. کاظمی با اشاره به اینکه دانش آموزان قبل از انتخاب هر رشته ای، علایق خود را بنویسند، افزود: نوشتن علایق در انتخاب رشته خیلی کمک می کند، بنابراین لیستی از علایق خود را روی کاغذ بنویسید و سپس متناسب با آن، انتخاب رشته کنید. وی در خاتمه با تاکید بر اینکه انتخاب صحیح رشته در آینده شغلی دانش آموزان تاثیر دارد، خاطرنشان کرد: بخشی از آمارهای فارغ التحصیلان بیکار به انتخاب رشته غیر اصولی بر می گردد. انتهای پیام /