یک‌شنبه 1 مهر 1403

علی رمضانی درگذشت محمود حکیمی را تسلیت گفت

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
علی رمضانی درگذشت محمود حکیمی را تسلیت گفت

مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با صدور پیامی درگذشت محمود حکیمی را تسلیت گفت.

مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با صدور پیامی درگذشت محمود حکیمی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی رمضانی مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، با صدور پیامی درگذشت محمود حکیمی نویسنده و پژوهشگر را تسلیت گفت.

مشروح این‌پیام به این‌ترتیب است؛

اِنَا لِلَهِ وَاِنَا اِلَیهِ رَاجِعُونَ استاد معزز و گرانقدر، نویسنده ماندگار و توانا استاد محمود حکیمی هم آسمانی شد و فرهنگ ایران‌زمین را داغدار خود کرد.

زنده‌یاد حکیمی از دهه 40 با تعهدی مثال زدنی سراغ تاریخ اسلام و ادبیات دینی رفت و با بیانی شیوا و قلمی شیرین به انتقال آموزه‌های مکتب اهل بیت (ع) به کودکان و نوجوانان پرداخت و راهی نوین را در ادبیات دینی گشود. استاد حکیمی قریب هفت دهه در عرصه علم، ادب و فرهنگ قلم و قدم زد و آثار فراوانش میراث ماندگار او برای نسل آینده است.

دغدغه استاد حکیمی آشنا ساختن نسل‌های جدید با فرهنگ و تمدن ایرانی - اسلامی بود و این دغدغه منجر به نگارش کتاب‌هایی ماندگار شد؛ از کتاب‌هایی درباره تاریخ این تمدن گرفته تا تک‌نگاری‌هایی درباره شخصیت‌های برجسته.

حضور طولانی او در عرصه تدریس و تحقیق و پرورش شاگردانی شایسته و خوانندگانی علاقه‌مند به فرهنگ ملی و مذهبی توفیق گرانسنگی است که نصیب آن تلاشگر عرصه فرهنگ و فکر شد. قلم شیرین زنده یاد محمود حکیمی باعث شد تا چند نسل از همان دوران کودکی کتابخوان شوند و چنین خدمتی به فرهنگ از عهده هر کسی برنمی‌آید. عمل چنین شخصیت‌هایی مصداق «کار نیک و شایسته» ای است که خداوند پاداش عظیمی برای آن در نظر گرفته است: مَن عَمِلَ صَالِحًا مِن ذَکَر أَو أُنثَی وَهُوَ مُؤمِن فَلَنُحیِیَنَهُ حَیَاهً طَیِبَهً وَلَنَجزِیَنَهُم أَجرَهُم بِأَحسَنِ مَا کَانُوا یَعمَلُونَ.

خداوند روح این بزرگمرد را قرین رحمت کند و با اولیای خودش مشحور بگرداند.

علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران