یک‌شنبه 8 مهر 1403

عمرانی: ظرفیت قابل اعتنا جایزه مصطفی برای حل مسائل اولویت‌دار جهان اسلام + فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
عمرانی: ظرفیت قابل اعتنا جایزه مصطفی برای حل مسائل اولویت‌دار جهان اسلام + فیلم

سیدعلی عمرانی مدیر اجرایی بنیاد علم و فناوری مصطفی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به نقش نهاد‌های اهدا کننده جایزه علم و فناوری گفت: برای بررسی ریشه‌ای نقش نهاد‌های اعطا کننده جوایز در زیست بوم علم و فناوری باید تاریخچه 100 سال گذشته این نهادها را مورد بررسی قرار داد برای مثال بنیاد نوبل به عنوان شروع کننده چنین مسیر‌هایی معروف است. وی با تاکید بر نقش بنیاد مصطفی...

سیدعلی عمرانی مدیر اجرایی بنیاد علم و فناوری مصطفی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به نقش نهاد‌های اهدا کننده جایزه علم و فناوری گفت: برای بررسی ریشه‌ای نقش نهاد‌های اعطا کننده جوایز در زیست بوم علم و فناوری باید تاریخچه 100 سال گذشته این نهادها را مورد بررسی قرار داد برای مثال بنیاد نوبل به عنوان شروع کننده چنین مسیر‌هایی معروف است. وی با تاکید بر نقش بنیاد مصطفی (ص) به عنوان نهاد اعطا کننده جایزه گفت: ظرفیت‌هایی در عرصه بین الملل وجود دارد و تیم موسس جایزه مصطفی (ص) بر این باور است که این ظرفیت‌ها در جامعه مخاطب جایزه مصطفی که شامل جهان اسلام و کشور‌های اسلامی است؛ ظرفیت جدی و قابل اعتنایی است که اگر بتوانند همفکری و همکاری داشته باشند منجر به حل مسائل اولویت‌دار جهان اسلام و کشور‌های اسلامی می‌شود.

آنچه مسئله ما است باید دغدغه ما نیز باشد

عمرانی با اشاره به سابقه 10 ساله بنیاد مصطفی در زیست بوم علم و فناوری گفت: منشا عملیات سازی این ظریفت‌ها طی 10 سال فعالیت جایزه مصطفی بوده است که این فرصت را ایجاد کرد اندیشمندان، فناوران و دانشمندان جهان اسلام که سرمایه‌های جدی کشور‌های اسلامی هستند در این سال‌ها دور هم جمع بشوند.

مدیر اجرایی بنیاد علم و فناوری مصطفی در ادامه با اشاره به مشارکت ستادهای توسعه فناوری معاونت علمی افزود: در این فرصت اخیر با ورود یکی دیگر از اعضای زیست بوم علم و فناوری که ستاد‌های توسعه فناوری بودند باعث شد یک جرقه اولیه برای این حرکت ایجاد شود و این اتصالات برای حل مسائل مهم علم و فناوری با اولویت برگزیدگان جایزه مصطفی که پیشکسوتان و رهبران این حوزه درکشور‌های جهان اسلام هستند انجام شود.

وی تصریح کرد: باید باور کنیم که ما حضور داریم و زمین بازی را تعریف می‌کنیم همچنین افرادی از کشور‌های اسلامی که در این حوزه نقش دارد را بتوانیم حول این گروه‌ها و با محوریت حل مسائل مهم تشکیل دهیم.

عمرانی با اشاره به نقش این بنیاد در ایجاد سرمایه اجتماعی و علمی گفت: سرمایه اجتماعی و علمی که بنیاد مصطفی در 10 سال ایجاد کرده است سرمایه‌ای از جنس معنوی است همچنین ظرفیتی را ایحاد کرده که با ورود اعضای دیگر زیست بوم، به خروجی نزدیک شده و باعث تشکیل و تکمیل زنجیره ارزش می‌شود.