شنبه 8 اردیبهشت 1403

عملکرد یک ساله دانشگاه‌ها در حوزه‌های مختلف / از افزایش جذب دانشجویان خارجی تا آماری از فعالیت انتخاباتی دانشگاه‌ها

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
عملکرد یک ساله دانشگاه‌ها در حوزه‌های مختلف / از افزایش جذب دانشجویان خارجی تا آماری از فعالیت انتخاباتی دانشگاه‌ها

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، شمسی پور، سخنگوی وزارت علوم در نشست خبری گفت: آیین نامه‌هایی که قرار بود تا پایان سال نهایی شود نهایتا تا پایان فروردین نهایی خواهد شد مانند آیین نامه پایه‌های تشویقی به اساتید یا صندوق عطف. وی افزود: 278 هزار دانشجو در مراکز شغلی آموزش دیدند، قرارداد‌های ارتباط با صنعت بیش از 11 هزار مورد است که بیش از 6 هزار میلیارد تومان است. شمسی پور اضافه...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، شمسی پور، سخنگوی وزارت علوم در نشست خبری گفت: آیین نامه‌هایی که قرار بود تا پایان سال نهایی شود نهایتا تا پایان فروردین نهایی خواهد شد مانند آیین نامه پایه‌های تشویقی به اساتید یا صندوق عطف.

وی افزود: 278 هزار دانشجو در مراکز شغلی آموزش دیدند، قرارداد‌های ارتباط با صنعت بیش از 11 هزار مورد است که بیش از 6 هزار میلیارد تومان است.

شمسی پور اضافه کرد: مالیات پژوهشی 5 درصد مصوب شده، نشریات نمایه شده به 164 تا رسیده که 14 نشریه به زبان فارسی است.

وی خاطر نشان کرد: بورس دانشجویی 13 گانه ابلاغ شده که این میان بورس دانش، بورس بنگاه‌های اقتصادی و بورس صنعت راه اندازی شد. بورس هنر هم در حال عملیاتی شدن است و این نامه حمایت از دانشجویان سرآمد هم راه اندازی شده است.

سخنگوی وزارت علوم گفت: درحال حاضر 110 هزار دانشجوی خارجی در کشور داریم که 198 دانشگاه مجوز جذب دانشجوی خارجی دارند.

وی ادامه داد: برای اولین با جشنواره سلامت برگزار شد، 10 نشریه قرآنی هم مجوز انتشار گرفته و سه رشته قرآنی هم راه اندازی شده است.

شمسی پور در خصوص فعالیت فرهنگی دانشگاه‌ها گفت: در سامانه فرانما بیش از 110 فعالیت فرهنگی در این سامانه ثبت شد و برای انتخابات بیش از 5 هزار برنامه در این سامانه ثبت شده است.

وی افزود: 5 درصد از بودجه دانشگاه‌ها به فعالیت‌های فرهنگی اختصاص داده شده و این باعث افزایش فعالیت‌های فرهنگی شده است.

شمسی پور گفت: سال گذشته بیش از 1100 کد رشته محل حذف شد و امسال فقط 1000 کد رشته دکترا حذف کردیم. دانشگاه‌های پیام نور پایش شدند و بسیاری از مراکز پیام نور از پذیرش دانشجو منع شدند و 100مرکز غیر انتفاعی در حال انحلال هستند.