شنبه 29 اردیبهشت 1403

عنوان قوی‌ترین مرد جهان به ایران رسید / طلای سنگین وزن ایرانی به یاد سیامند رحمان

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
عنوان قوی‌ترین مرد جهان به ایران رسید / طلای سنگین وزن ایرانی به یاد سیامند رحمان

ملی پوش سنگین وزن وزنه برداری جانبازان و توان یابان ایران در رقابت‌های جام جهانی امارات به مدال طلا دست یافت.

به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های جام جهانی وزنه برداری به میزبانی کشور امارات در حال برگزاری است و در ادامه مسابقات امروز و در دسته مثبت 107 کیلوگرم، احمد امین زاده و مهدی صیادی به مصاف حریفان خود رفتند.

احمد امین زاده با مهار وزنه‌های 250، 260 و 267 کیلوگرم، با بهترین عملکردش که در تلاش سوم و با رکورد 267 کیلوگرم بود، صاحب مدال طلا شد و به مقام قهرمانی دست یافت. ملی پوش کشورمان مدال طلای مجموع را نیز از آن خود کرد تا تقریبا همزمان با سالگرد درگذشت سیامند رحمان، رکورددار فوق سنگین پاراوزنه برداری جهان، بار دیگر عنوان قوی‌ترین مرد جهان در بخش پارالمپیکی‌ها را به ایران برساند.

همچنین مهدی صیادی با رکورد 231 کیلوگرم به مقام چهارم رسید و از دستیابی به مدال باز ماند.

پیش از این محسن بختیار در دسته 59 کیلوگرم به مدال طلا رسیده بود.

رقابت‌های جام جهانی وزنه برداری با حضور183 ورزشکار (107 مرد و 76 زن) از 32 کشور جهان به میزبانی امارات از دهم تا چهاردهم اسفند ماه برگزار می‌شود. این مسابقات یکی از رویدادهای مسیر کسب سهمیه برای بازی‌های پارالمپیک پاریس 2024 است.

پس از این رویداد نمایندگان کشورمان می‌بایست در مسابقات جام جهانی گرجستان که به میزبانی تفلیس و در خرداد ماه سال آینده برگزار می‌شود شرکت کنند تا پس از این رویداد تکلیف نهایی سهمیه‌های ایران در رشته وزنه برداری برای بازی‌های پارالمپیک پاریس 2024 مشخص شود.