دوشنبه 11 تیر 1403

غرور بیش از حد کار دست‌شان می‌دهد؟/ قهرمانی اسپانیا در مسابقات خودستایی یورو!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
غرور بیش از حد کار دست‌شان می‌دهد؟/ قهرمانی اسپانیا در مسابقات خودستایی یورو!

کارشناسان معتقدند اسپانیا تا اینجا بهترین تیم یورو بوده ولی هواداران از اینکه ستاره‌های لاروخا دائما از خودشان تعریف می‌کنند خسته شده‌اند.

به گزارش "ورزش سه"، تقریبا همه کارشناس‌های فوتبال متفق‌القولند که تیم ملی اسپانیا تا اینجا بهترین تیم یورو 2024 بوده است. آنها در سه بازی‌شان در مرحله گروهی آنقدر خوب بازی کردند که ستاره‌های تیم ملی اسپانیا تواضع را کنار گذاشته و هر بار میکروفونی مقابل خود دیدند شروع به تعریف و تمجید از لاروخا کردند.

این در حالی است که پیش از شروع یورو کمتر کسی احتمال می‌داد اسپانیا یک مدعی اصلی باشد. اسپانیا و آلمان دو تیمی هستند که در مرحله گروهی بهترین بازی‌ها را انجام دادند و اگر آنها امروز در بازی‌های خود در مرحله یک‌هشتم به پیروزی برسند در یک چهارم نهایی به مصاف هم خواهند رفت.

مشخص است که اسپانیایی‌ها وقتی پیش از شروع یورو کسی آنها را مدعی به حساب نمی‌آورند از این بابت خیلی دلگیر شدند. شاید به همین خاطر است که آنها حالا در حال تلافی هستند و از هیچ فرصتی برای ستایش از خودشان دریغ نمی‌کنند.

برای مثال به مصاحبه دیروز نیکو ویلیامز با روزنامه مارکا نگاه کنید. این وینگر اتلتیک بیلبائو که به نظر می‌رسد به بارسا هم نزدیک شده در کمپ تیم ملی کشورش در دوناو‌شینگن گفت:" من تا حالا تیمی ندیده‌ام که از ما بهتر بازی کند. در دنیا هیچ تیمی بهتر از ما نیست". فران تورس، دیگر ستاره اسپانیا، هم حرفهای مشابهی زد و گفت:" هیچکس به ما باور نداشت جز خودمان. هنوز هم ما به خودمان باور صد در صد داریم و برایمان مهم نیست کسی چه می‌گوید".

دلافوئنته، سرمربی تیم ملی اسپانیا، تنها نفر در اردوی این کشور است که در مصاحبه با مارکا کمی متواضعانه‌تر صحبت کرده و هشدار داد که لاروخا برای رسیدن به فینال راه بسیار سختی دارد و ممکن است با تیمهای بزرگی مثل فرانسه و پرتغال روبرو بشود.

اما خوسلو، مهاجم سابق رئال که از دیروز بازیکن الغرافه قطر شده هم به ستایش از تیم ملی کشورش پرداخت و گفت:" ما بهترین تیم ملی دنیا را داریم".

دلافوئنته به عنوان یک مربی باتجربه می‌داند خودستایش‌گری اگر چه می‌تواند به تیم انگیزه بدهد اما اگر از حدی فراتر برود ممکن است برعکس عمل کرده و به دست کم گرفتن حریف منجر بشود. او تا امروز موفق شده آرامش و اتحاد درون تیمی را به خوبی حفظ کند، چیزی که اسپانیا در گذشته در برخی تورنمنت‌ها از آن ضربه خورده بود.

دلافوئنته به مارکا گفت:" بچه‌ها در اردوی ملی کارشان را عالی انجام می‌دهند. اینکه دیگران ما را مدعی می‌دانند هیچ معنای خاصی ندارد. با مدعی بودن نمی‌شد جام گرفت. جام را در زمین می‌دهند. نباید اسیر تحسین‌ها بشویم. بله، ما امید زیادی داریم ولی در عین حال متواضعیم و نمی‌خواهیم اسیر این مسائل بشویم".

غرور بیش از حد کار دست‌شان می‌دهد؟/ قهرمانی اسپانیا در مسابقات خودستایی یورو! 2
غرور بیش از حد کار دست‌شان می‌دهد؟/ قهرمانی اسپانیا در مسابقات خودستایی یورو! 3