دوشنبه 16 مهر 1403

غول کش لیگ قهرمانان در بوندسلیگا می‌بازد؛/ نوسانات زجرآور زنبورها با هافبک سابق رئال مادرید!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
غول کش لیگ قهرمانان در بوندسلیگا می‌بازد؛/ نوسانات زجرآور زنبورها با هافبک سابق رئال مادرید!

نوسانات دورتموند با نوری شاهین باعث شگفتی رسانه‌ها و کارشناسان شده است.

به گزارش "ورزش سه"، بعد از جدایی ادین ترزیچ از نیمکت سیاه و زرد پوشان وستفالن، سران دورتموند تصمیم گرفتند که هدایت این تیم را به یک مربی جوان دیگر بسپارند؛ تصمیمی که با حضور نوری شاهین کم تجربه در عرصه مربی‌گری، کمی عجیب به نظر می‌آمد.

فارغ از ایده مدیران دورتموند در مورد آینده نیمکت دورتموند، اگر منصفانه به عملکرد نوری شاهین در طول این هشت بازی نگاه کنیم، متوجه خواهیم شد که مرد سی و شش ساله ترک تبار آنچنان بد کار نکرده و در ابتدای فصل، گاهی در برخی بازی‌ها هواداران را از رقم زدن نتایج باورنکردنی شوکه کرده است.

او فصل را با برد مقابل آینتراخت فرانکفورت آغاز کرد. یک برد دو گله با بازی خوب و ارائه یک نمایش تماشاگر پسند، هواداران را به نوری شاهین و البته تیمش امیدوار کرد. در ادامه پس از تساوی برابر وردربرمن، دو برد متوالی در بوندسلیگا و لیگ قهرمانان اروپا به دست آوردند. هایدنهایم را با نتیجه چهار بر دو و کلوب بروژ را به سه گل شکست دادند.

اما عجیب‌ترین باخت آنها تا به اینجای فصل مقابل اشتوتگارت رقم خورد؛ جایی که زور شاگردان شاهین به سباستین هوینس نرسید و در خانه اشتوتگارت به بدترین شکل ممکن با پنج گل تن به باخت دادند. در همان بازی عملکرد مدافعان یا به عبارتی خط دفاعی دورتموند فاجعه بود و گلر دورتموند، گرگور کوبل هم یکی از بدترین شب‌های دوران بازیگری‌اش را پشت سر گذاشت.

شاگردان شاهین در مقابل بوخوم هم تا آستانه دچار شدن به وضعیت بازی قبلی پیش رفتند، اما زنبورها در سیگنال ایدونا پارک کاری کردند کارستان! تیم نوری شاهین باخت دو هیچ را با برد چهار بر دو عوض کردند تا شب خاص و منحصر به فردی در وستفالن با یک کامبک و بازگشت در ذهن طرفداران به یادگار بماند.

در دیدار دوم از چارچوب مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، دست به کار بزرگی زدند و با هفت گل سلتیک برندان راجرز را تحقیر کردند. کریم آدیمی در همان نیمه اول موفق به ثبت هت‌تریک شد و یک گل استثنایی هم به ثمر رساند. البته پس از دو بازی فوق‌العاده، دورتموندی‌ها ترک عادت نکردند و این بار به جای اینکه به شکلی عجیب و غریب، تیمی را شکست دهند، به شکلی باورنکردنی از یونیون برلین شکست خوردند.

نوسانات دورتموندی‌ها با نوری شاهین، بازی به بازی باعث شگفتی اهالی فوتبال و رسانه‌ها و کارشناسان می‌شود. شاید بتوان اینطور اذعان داشت که در فصول اخیر دورتموند در لیگ قهرمانان اروپا و تورنمنت‌هایی مثل لیگ اروپا همواره بهتر و چه بسا که درخشان‌تر ظاهر شده و اتفاقا نتایج خوبی هم گرفته است!

یادمان نرود که فصل گذشته ادین ترزیچ تقریبا به همین سبک و سیاق و فرمول، توانست دورتموند را پس از یازده سال به فینال لیگ قهرمانان اروپا برساند. تیم ادین ترزیچ عملکرد متوسطی در بوندسلیگا داشت و به واسطه همین علت، آنها در پایان فصل به رتبه پنجم بسنده کرده و رضایت دادند.

شاگردان ترزیچ در گروهی که پی اس جی، آث میلان و نیوکاسل حضور داشتند و این گروه به «گروه مرگ» لقب گرفته بود، توانستند به عنوان صدرنشین به مرحله حذفی صعود کنند. آنها راه و انگیزه لازم برای رسیدن و فتح لیگ قهرمانان اروپا را پیدا کرده بودند و در ادامه پی اس وی آیندهوون، اتلتیکو مادرید و پی اس جی را از پیش رو برداشتند تا بالاخره به ایستگاه آخر و فینال مهمترین تورنمنت باشگاهی قاره سبز رسیدند.

حال جالب اینجاست که با پایان هفته دوم لیگ قهرمانان اروپا، دورتموند در صدر جدول سی و شش تیمی قرار گرفته و با 6 امتیاز و تفاضل گل 9+ جایگاه اول را فعلا به خود اختصاص داده است. به هر روی دورتموند این فصل، تا به اینجا هیجانات زیادی برای هواداران خود داشته و به نظر می‌رسد باخت و بردهای زشت و زیبا و البته زجرآور و لذت‌بخش، کماکان انتظار طرفداران بورسیا دورتموند را می‌کشد.

خاصیت دورتموند چند فصل اخیر تا حدی در همین یک جمله خلاصه می‌شود؛ تیمی که در لیگ قهرمانان برابر مدعیان قهرمانی، در ظاهر یک غول‌کش ظاهر می‌شود، ولی در بوندسلیگا، باخت به معمولی‌ترین تیم‌ها را زود به زود تجربه می‌کند!

معین احمدوند

غول کش لیگ قهرمانان در بوندسلیگا می‌بازد؛/ نوسانات زجرآور زنبورها با هافبک سابق رئال مادرید! 2
غول کش لیگ قهرمانان در بوندسلیگا می‌بازد؛/ نوسانات زجرآور زنبورها با هافبک سابق رئال مادرید! 3