شنبه 14 مهر 1403

فارس من | ارسال پیامک‌هایی با مضمون دریافت مدرک بدون آزمون، اعتبار دانشگاه‌ها را زیر سوال می‌برد

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
فارس من | ارسال پیامک‌هایی با مضمون دریافت مدرک بدون آزمون، اعتبار دانشگاه‌ها را زیر سوال می‌برد

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، برخی کاربران سامانه فارس من با ثبت پویشی در این سامانه خواستار پیگیری ارسال پیامک‌های اخذ مدرک بدون آزمون شدند.

این کاربران در پویش خود آوردند:

«پیامک‌هایی مبنی بر اخذ مدرک در کوتاه مدت بدون آزمون ارسال می‌شود که به راحتی مدرک تحصیلی می‌توان خرید و وزارت علوم حساب و کتابی ندارد، اگر این کار قانونی است در پیامک‌ها توضیح داده شود و اگر غیرقانونی است به جد پیگیری شود.»

محسن آهکی سردبیر این پویش سامانه فارس من در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: پیامک‌هایی با مضمون دریافت مدرک بدون آزمون ارسال می‌شود که انگار مدرک فروشی عادی و طبیعی است، این جریان اتفاق خوبی نیست.

* اخذ مدرک بدون آزمون غیر‌قانونی است و باید رسیدگی شود

وی افزود: اگر مضمون این پیام‌ها واقعی است باید وزارت علوم و مراجع ذی‌صلاح پیگیری کنند و جلوی ارسال آنها را بگیرند، این پیامک‌ها رسما دارند تبلیغ می‌کنند و اعتبار علمی دانشگاه‌های کشور را زیر سوال می‌برند. اخذ مدرک بدون آزمون غیر‌قانونی است و باید رسیدگی شود.

سردبیر این پویش سامانه فارس من افزود: وقتی فرد با مدرک خریداری وارد محیط کار و دانشگاه می‌شود، شایسته سالاری از بین می‌رود و مدرک سالاری جای شایسته سالاری را می‌گیرد.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

کنکور

آزمون دانشگاه این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
فارس من | ارسال پیامک‌هایی با مضمون دریافت مدرک بدون آزمون، اعتبار دانشگاه‌ها را زیر سوال می‌برد 2