سه‌شنبه 17 مهر 1403

فارس من | تبلیغات آپارات، محل ترویج بی‌حجابی شده

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
فارس من | تبلیغات آپارات، محل ترویج بی‌حجابی شده

خبرگزاری فارس؛ فارس من: آپارات که از دیدگاه کاربران یکی از پلتفرم‌های محبوب داخلی اشتراک ویدیو محسوب می‌شود، در پویشی توسط مخاطبان فارس من به دلیل عدم رعایت حجاب اسلامی در تبلیغات مورد نقد قرار گرفته است.

سید علیرضا موسوی سردبیر پویش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس می‌گوید: «آپارات امروز یکی از مراجع و منابع دست‌اول اشتراک ویدیو برای بسیاری از کاربران محسوب می‌شود که زن و مرد، نوجوان، جوان و حتی بزرگسالان از آن استفاده می‌کنند. البته ضعف‌هایی نیز در این شبکه دیده می‌شود که عدم رعایت حجاب اسلامی در تبلیغات، یکی از این ضعف‌ها به‌شمار می‌رود.»

سردبیر پویش که به قول خودش دارای چهار فرزند قد و نیم‌قد است می‌گوید: «برای فرزندانم سیم‌کارت‌های دانش آموزی تهیه کردم که سایت‌های خارجی را باز نکنند و با محتوای مبتذل مواجه نشوند، اما آنها که برای درسشان و برنامه‌های آموزشی و حتی سرگرمی به سایت آپارات مراجعه می‌کنند، در آنجا بعضا با تبلیغاتی مواجه می‌شوند که برایشان بدآموزی دارد.»

این اولین باری نیست که چنین محتواهایی توسط مجموعه آپارات منتشر و حمایت می‌شود. چند سال پیش مدیرعامل آپارات به دلیل انتشار یک ویدئوی غیراخلاقی در صفحه اصلی این سایت، به 10 سال حبس در دادگاه بدوی محکوم شد. پس از این اتفاق، شکوری مقدم، مدیرعامل آپارات مدعی شد که یک تیم 30 نفره آموزش دیده در تمام ساعات شبانه‌روز بر محتوای بارگذاری شده توسط کاربران نظارت می‌کنند. به گفته او، این نظارت بر اساس گزارش کاربران و همچنین کنترل ماشینی تصادفی ویدیوها انجام می‌گیرد.

سردبیر پویش فارس من به تبلیغاتی که بدون رعایت حجاب اسلامی در آپارات منتشر می‌شود اعتراض دارد

سردبیر پویش اما می‌گوید اعتراض او نسبت به تبلیغاتی است که توسط خود سایت تایید می‌شود. او فقدان نظارت بر روی تبلیغات را ضعف در شبکه مدیریتی این سایت می‌داند: «سطح نظارت بر روی تبلیغات از خود محتوا پایین‌تر است. شاید برای انتشار فیلم توسط کاربران در این سرویس نیاز به تایید گروه نظارتی نباشد ولی در تبلیغات سایت قطعا ناظری وجود دارد. متاسفانه تصاویر نامناسب زیادی در این تبلیغات دیده می‌شود.»

شما هم اگر موافق این پویش هستید، می‌توانید پویش را در اینجا امضا کنید. در صورتیکه تعداد امضا به 1000 عدد برسد پیگیری از مسئول مربوطه دستور کار فارس قرار می‌گیرد.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید محمد جواد شکوری مقدم آپارات تبلیغات آپارات استفاده ابزاری از زن این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
فارس من | تبلیغات آپارات، محل ترویج بی‌حجابی شده 2