جمعه 28 اردیبهشت 1403

فارس‌من | رفع نگرانی داوطلبان کنکور از سوی رئیس سازمان سنجش

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
فارس‌من | رفع نگرانی داوطلبان کنکور از سوی رئیس سازمان سنجش

گروه دانشگاه خبرگزاری فارس؛ در فاصله حدود 70 روز مانده به کنکور سراسری سال 1401، داوطلبان این آزمون علاوه بر استرس تست‌زنی و برنامه‌ریزی‌های مطالعات‌شان با استرس‌های دیگری هم درگیر هستند.

یکی از این مسائل اینکه داوطلبان کنکور نگران طراحی سوالات هستند و می‌خواهند مطمئن باشند که سوالات حتما از کتب درسی‌شان طرح می‌شود.

این نگرانی تا جایی است که جمعی از داوطلبان کنکور درخواست خود مبنی بر طراحی سوالات کنکور از محتوای کتب درسی را در سامانه فارس من ثبت کردند.

در این رابطه با سردبیر سوژه فارس من گفت‌وگو کردیم، وی با ابراز نگرانی از اینکه با مرور سوالات کنکور سال‌های قبل به این نتیجه رسیده است که سوالات غیراستاندارد و حتی گاهی خارج از کتب درسی است، گفت: ما 12 سال با یک سری کتاب درس خواندیم و باید توانایی علمی ما در مورد همان کتاب‌ها سنجیده شود، بنابراین ما می‌خواهیم سوالات کنکور از همان کتاب‌ها طراحی شود.

وی عنوان کرد: مدل طراحی سوالات کنکور در سال‌های قبل به صورتی بوده که داوطلبان برای پاسخگویی صحیح باید در کنار کتب درسی از کتاب‌های کمک آموزشی نیز استفاده کرده باشند که این مسأله درست نیست و ما از مسوولان تقاضا داریم طراحی سوالات اینگونه نباشد زیرا این مسأله برای ما استرس به همراه دارد و فکر می‌کنیم هرچقدر کتب درسی را مطالعه کنیم باز هم سوالاتی در کنکور مطرح می‌شود که ما مطالعه نکردیم و نمی‌توانیم پاسخ دهیم.

* رفع نگرانی داوطلبان کنکور از سوی رئیس سازمان سنجش نگرانی داوطلبان کنکور درباره سوالات را با عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور مطرح کردیم؛ پورعباس گفت: جای نگرانی برای داوطلبان نیست، داوطلبان کنکور بدانند که سوالات به صورت محتوایی و از متن کتب درسی طراحی می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی مسوولان برای افزایش آرامش و آسایش داوطلبان است، افزود: در حال حاضر سوالات کنکور در مخزن قرنطینه است و در زمان کنکور به صورت تصادفی از مخزن انتخاب می‌شود به طوریکه حتی من هم از سوالات باخبر نمی‌شوم، داوطلبان مطمئن باشند پالایش سوالات کنکور به گونه‌ای صورت گرفته که ما سوالات غیر مرتبط را از مخزن حذف کرده‌ایم و تمام سوالات از کتب درسی است.

به گزارش فارس، سوالات کنکور بر اساس مصوبات شورای سنجش و پذیرش دانشجو آزمون سراسری سال 1401 و آزمون‌های پس از آن، فقط بر مبنای دروس نظام آموزشی جدید 6-3-3 است و ضرایب دروس تخصصی نیز بر همین اساس اعلام شده و برای همه متقاضیان نظام سالی واحدی، ترمی واحدی، نظام قدیم یا نظام جدید 6-3-3 منحصراً یک نوع دفترچه سوال و بر مبنای دروس نظام آموزشی جدید 6-3-3 در نظر گرفته شده است بنابراین داوطلبان کنکور در این روزهای پایانی فقط باید مطالب درسی را مرور کرده و تست بزنند، درگیری با حواشی فقط باعث می‌شود از رقبا عقب بمانند.

انتهای پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید کنکور عبدالرسول پورعباس سازمان سنجش آموزش کشور کنکور سراسری فارس من این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
فارس‌من | رفع نگرانی داوطلبان کنکور از سوی رئیس سازمان سنجش 2
فارس‌من | رفع نگرانی داوطلبان کنکور از سوی رئیس سازمان سنجش 3