یک‌شنبه 15 مهر 1403

فارس من | سهمیه استخدامی آموزش و پرورش باید مطابق دفترچه راهنمای آزمون لحاظ شود

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
فارس من | سهمیه استخدامی آموزش و پرورش باید مطابق دفترچه راهنمای آزمون لحاظ شود

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، برخی کاربران سامانه فارس من با ثبت پویشی در این سامانه خواستار اعمال سهمیه استخدامی آموزش و پرورش مطابق با دفترچه آزمون شدند.

این کاربران در پویش خود آوردند:

«ما جمعی از افراد شرکت کننده در آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1400 که با علاقه بسیار زیاد تمایل به ورود به حیطه معلمی داشتیم، پس از صبر بسیار برای انتشار دفترچه آزمون استخدامی، مشتاقانه خود را برای این آزمون آماده کرده بودیم ولی با توجه به زمانبندی کاملا نامناسب آزمون که بلافاصله بعد از ماه مبارک رمضان برگزار شد و با توجه به اینکه شرایط مطالعه دروس در ماه مبارک بسیار سخت است، ولی با همه این سختی ها برای آزمون آماده شدیم ولی بعد از نتایج اعلامی از طرف سازمان سنجش در کمال تعجب متوجه تبعیض جنسیتی بین افراد و همچین کلید اشتباه سوالات شدیم. از مسئولین مربوطه تقاضای اعمال صحیح امتیاز تاهل و فرزند در طرح جوانی جمعیت داریم. همانطور که در متن منتشر شده در دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش توسط سازمان سنجش آماده است، باید 2 درصد به نمره کتبی افراد اضافه شود نه دو نمره... همانطور که میدانید کسب دو نمره در آزمون کار بسیار سختی است چون دروس عمومی ضریب 0.4 و دروس تخصصی ضریب 0.6 دارد. و اینکه امتیاز تاهل برای خانم های متاهل اعمال نشده است و فقط امتیاز فرزند به آنها تعلق گرفته است در حالی که برای آقایان متاهل هم امتیاز تاهل اعمال شده است و هم امتیاز فرزند، که این یک تبعیض کاملا آشکار است که خواستار اصلاح این امتیاز برای بانوان متاهل هستیم. و همچنین خواستار اعلام انتشار کلید سوالات هستیم. چون طبق نتایج اعلام شده، متوجه تفاوت بسیار زیاد درصدها با پاسخ سوالاتی که کاملا مطمئن به صحیح بودن آنها داریم، شدیم که این نشان دهنده کلید اشتباه سوالات است که طبق آن برگه ها تصحیح شده است که در نتیجه آن، درصدهای افراد پایین آمده است. از مسئولین مربوطه خواستار رسیدگی و بررسی مجدد کارنامه و انتشار کلید سوالات را داریم که حق کسی ضایع نشود.»

* اختصاص 2 نمره به افراد متاهل

زهرا زارع طلب سردبیر این پویش در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: در متن دفترچه نوشته شده است به ازای هر فرزند و تاهل 2درصد اضافه شود یعنی اگر کسی نمره 50 بگیرد که در آزمون استخدامی نمره 50 گرفتن خیلی سخت است یک نمره به وی اضافه می‌شود که در حال حاضر به ازای تاهل و فرزند 2 نمره می‌دهند یعنی اگر کسی 3 بچه داشته باشد و متاهل باشد 8 نمره به وی اضافه می‌شود و این 8 نمره برای کسی که مجرد است و بخواهد جبران کند خیلی سخت است و برای آن 2 نمره حدودا باید 14 تست عمومی را درست بزند تا بتواند آن 2 نمره را بگیرد.

سردبیر این پویش ادامه داد: شرایط زندگی کسانی که متاهل هستند متفاوت است و می‌گویند وقت افراد مجرد آزاد‌تر است، اما افرادی که مجرد هستند و شاغل نمی‌توانند تمام وقت خود را صرف درس خواندن کنند.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

وزارت آموزش و پرورش

سهمیه استخدامی آموزش و پرورش سهمیه استخدام این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
فارس من | سهمیه استخدامی آموزش و پرورش باید مطابق دفترچه راهنمای آزمون لحاظ شود 2