شنبه 29 اردیبهشت 1403

فارس‌من | معافیت کنکوری به طلاآوران مسابقات علمی نوپا تعلق می‌گیرد؟

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
فارس‌من | معافیت کنکوری به طلاآوران مسابقات علمی نوپا تعلق می‌گیرد؟

گروه دانشگاه خبرگزاری فارس؛ در کشور ما پیشرفت علمی بسیار مورد توجه و اهمیت قرار دارد و مسابقات علمی بسیاری در حوزه‌های ملی یا بین المللی برگزار می‌شود.

در برخی از این مسابقات اینگونه است که به مدال آوران یا حداقل طلاآوران مسابقات، تسهیلاتی ارائه می‌شود مثلا از طرف بنیاد ملی نخبگان امتیازاتی به آن‌ها تعلق می‌گیرد یا در کنکور از امتیازاتی برخوردار می‌شوند.

اما برای برخی از این مسابقات نیز این امتیازات درنظر گرفته نشده است، برخی از مدال آوران این مسابقات با ثبت درخواست خود در سامانه فارس من، خواستار معافیت کنکور برای طلاآوران المپیاد سلول‌های بنیادی شدند.

سردبیر سوژه فارس من در این باره گفته است: یکی از راه‌های کشف نخبگان کشور برگزاری مسابقات علمی است که البته برای تشویق نخبگان به شرکت در این مسابقات، تسهیلات و امتیازاتی را برای مدال‌آوران مسابقات علمی در نظر می‌گیرند، از جمله این امتیازات، معافیت‌های کنکوری است که برای بیشتر المپیادها اختصاص داده شده ولی المپیادهای نوپا مانند المپیاد سلول‌های بنیادی از این امتیاز محروم هستند.

این مسأله را از عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور جویا شدیم.

پورعباس گفت: شورایی به نام شورای استعدادهای درخشان وجود دارد، پیشنهادهای دستگاه‌های مختلف به این شورا ارسال می‌شود که اگر در این شورا امتیازی برای مسابقات علمی تصویب شود ما انجام می‌دهیم، اختیار امتیازدهی به مسابقات در دست ما نیست.

به گفته وی، شورای استعدادهای درخشان یک شورای اقماری مصوب شورایعالی انقلاب فرهنگی است که در آنجا تصمیم گیری می‌شود به چه مسابقه‌ای چه امتیازی داده شود، در حال حاضر هم حدود 10 مسابقه از سوی آموزش و پرورش اعلام شده که باید در این شورا تصمیم گیری شود، اما تصویب چنین امتیازاتی بسیار سخت انجام می‌شود مگر اینکه مسابقات به حد بالایی از استاندارد برسد.

انتهای پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

کنکور

عبدالرسول پورعباس

سازمان سنجش آموزش کشور

کنکور سراسری آزمون این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
فارس‌من | معافیت کنکوری به طلاآوران مسابقات علمی نوپا تعلق می‌گیرد؟ 2
فارس‌من | معافیت کنکوری به طلاآوران مسابقات علمی نوپا تعلق می‌گیرد؟ 3
فارس‌من | معافیت کنکوری به طلاآوران مسابقات علمی نوپا تعلق می‌گیرد؟ 4