دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

فارس من | وام دانشجویی را افزایش دهید

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
فارس من | وام دانشجویی را افزایش دهید

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، برخی کاربران سامانه فارس من با ثبت پویشی در این سامانه خواستار افزایش وام دانشجویی شدند.

این کاربران در پویش خود آوردند:

«وام دانشجویی برای یک ترم یعنی شش ماه سه میلیون تومان هست که با توجه به نرخ تورم واقعا پول کتاب‌های درسی و هزینه رفت و برگشت به دانشگاه هم نمی‌شود لذا از مسئولین محترم درخواست افزایش وام های دانشجویی به نسبت نرخ تورم را داریم.»

احمد نصری سردبیر این پویش سامانه فارس من در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: با توجه به اعلام بانک‌ها مبنی بر دریافت تا 50 میلیون تومان وام رو به سهولت و شرایط اقتصادی کشور، وام‌های دانشجویی افزایش چندانی نداشته‌اند.

وی با اشاره به وام 3 میلیون تومانی دانشجویان، خاطرنشان کرد: دانشجوها برای دریافت وام 3 میلیون تومانی باید به دفترخانه بروند و کلی پیگیری کنند، باید فکری برای این روند کرد، دانشجو سرمایه انسانی کشور است.

سردبیر سامانه فارس من افزود: مبلغ وام دانشجویی برای هر ترم 3 میلیون تومان است و برای 6 ماه 3 میلیون مبلغی نیست و هزینه کتاب های یک ترم هم نمی‌شود، دانشجو می‌خواهد مستقل شود و 3 میلیون تومان واقعا مبلغ کمی است.

* مبلغ وام دانشجویی در شان دانشجو نیست

سردبیر این پویش سامانه فارس من گفت: مبلغ وام دانشجویی در شان دانشجو نیست و این 3 میلیون چه مبلغی است که دانشجو بخواهد به دفتر اسناد رسمی برود و ضامن ببرد و در واقع باید به دانشجو بها داد و ما خواستار این هستیم که شرایط را طوری کنند تا بتوانیم بدون ضامن وام را دریافت کنیم و مبلغ وام را هم افزایش دهند.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید وام مبلغ وام دانشجویی کمی وام دانشجویی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است