شنبه 29 اردیبهشت 1403

فارس من | پیشنهاد تاسیس نهاد یا ساختاری مجزا درباره فضای مجازی در کشور

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
فارس من | پیشنهاد تاسیس نهاد یا ساختاری مجزا درباره فضای مجازی در کشور

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، برخی از کاربران سامانه فارس من با ثبت سوژه در این سامانه از لزوم تشکیل ارتش سایبری در فضای مجازی صحبت کرده اند.

سردبیر این سوژه در توضیح مطالبه خود به خبرنگار فارس، گفت: امروز ضرورت داشتن نیروی قوی و واحد برای حضور در فضای مجازی و مقابله با آسیب های آن بیش از همیشه احساس می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر اقدامات متعددی در بخش های مختلف کشور درباره فضای مجازی انجام می شود اما همچنان شاهد تداوم تهدیدها در این عرصه هستیم که به نظر می رسد نیاز است که این اقدامات به صورت مجموعه ای یکپارچه ادامه یابند.

به گفته وی، تمامی مرزها و عرصه های فیزیکی کشور مورد حفاظت قرار می گیرند و اهمیت عرصه فضایی کمتر از فیزیکی نیست.

این کاربر فارس من اضافه کرد: اقداماتی که تاکنون برای مقابله با خطرات و آسیب های فضای مجازی در حاکمیت و دستگاه های اجرایی انجام شده مفید بوده است اما شاید با تجمیع کردن عملکردها، بازدهی بیشتری داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: می توان روی این پیشنهاد که نهاد یا ساختاری مجزا درباره فضای مجازی در کشور ایجاد شود، فکر کرد.

به گزارش فارس، کم توجهی به خط مشی گذاری، برنامه ریزی و اقدام در فضای مجازی، یکی از انتقاداتی است که همواره درباره ساختارهای مرتبط با فضای مجازی در کشور مطرح می شود.

از نظر ساختاری، در حال حاضر شورای عالی فضای مجازی با هدف سیاست گذاری و ایجاد هماهنگی بین نهادهای مرتبط ایجاد شده و فعالیت می کند.

چندی پیش هم با به‌روزرسانی آیین‌نامه کمیسیون عالی تنظیم مقررات و باز تعریف اختیارات این شورا، دامنه فعالیت های آن در راستای تقویت ضمانت اجرایی افزایش یافت.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید سامانه فارس من فارس من مطالبات کاربران ارتش سایبری فضای مجازی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است