جمعه 31 فروردین 1403

فدراسیون دقیقه نودی / باشگاه های خانه به دوش در لیگ حرفه ای

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
فدراسیون دقیقه نودی / باشگاه های خانه به دوش در لیگ حرفه ای

برنامه مجله خبری امشب با موضوع بررسی فرآیند انتخابات فدراسیون فوتبال و تعیین نحوه صعود تیم‌ها به لیگ قهرمانان آسیا روی آنتن رفت.

برنامه مجله خبری امشب با موضوع بررسی فرآیند انتخابات فدراسیون فوتبال و تعیین نحوه صعود تیم‌ها به لیگ قهرمانان آسیا روی آنتن رفت.

مجری برنامه گفت: مطابق ماده 16 مقررات انتخابی فدراسیون فوتبال لیست رسمی نامزد‌های تمام ارکان باید 21 روز پیش از تاریخ مجمع عمومی برای اعضا ارسال شود و در بند ب این ماده نیز امده است که سایت رسمی فدراسیون باید این لیست را منتشر کند. هشتم شهریور ماه تاریخ برگزاری انتخابات است و به نظر می‌رسد روز هفدهم مرداد این مهلت به پایان رسیده درحالی که هنوز فدراسیون فوتبال اخباری درباره انتخابات منتشر نکرده است.

او ادامه داد: با این وجود چندین رسانه امروز بعد از ظهر اعلام کردند رای کمیته بدوی در استیناف تائید و اعتراض سه نامزد انتخابات رد شده است. این اخبار به نقل از یک رسانه نقل شده و آن رسانه هم سابقا اخبار شفافی منتشر کرده است. در رای ویلموتس نیز رسانه‌ها نشان دادند زودتر از فدراسیون فوتبال از مسائل باخبر می‌شوند.

امیر ساعد وکیل کارشناس حقوق ورزش گفت:

ماده 16 را به درستی بیان کردید. برای محاسبه مواعد دو دیدگاه وجود داریم. دیدگاه اول این است که با قاعده محاسبه مواعد در دادرسی‌های قضایی موعد را محاسبه کنیم. با این قاعده روز اقدام و ابلاغ محاسبه نمی‌شود. بر این مبنا 21 روز سپری شده و تخلف از ناحیه دبیرخانه فدراسیون صورت گرفته است. اما به لحاظ حوقی این تخلف اجازه نمی‌دهد حقوق کاندیدا مخدوش شود و این تخلف از اصول پراهمیت به شمار نمی‌آید که به اساس انتخابات لطمه‌ای وارد کند.

ساعد بیان کرد: از دیدگاه دیگر در رسیدگی‌های اداری باید خود روز اقدام را هم محاسبه کنیم. با این دیدگاه اگر فدراسیون فوبال تا پیش از 12 شب فردا لیست را اعلام کند تخلفی صورت نگرفته است.

سهیل مهدی مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال گفت: خوشبختانه در رابطه با بحث لیگ تمهیدات فراهم شده و ورزشگاه‌های مورد نظر انتخاب شده اند. علی رغم این که چند ورزشگاه شرایط خوبی نداشت با همکاری باشگاه‌ها استادیوم جایگزین معرفی شد. امیدوارم با حداقل ریسک‌های برگزاری لیگ خوبی داشته باشیم.

او ادامه داد: شرایط آب و هوایی، فشردگی جدول، اردوی تیم ملی و مسائل پیش بینی نشده از ریسک‌هایی هستند که ممکن است باعث تغییرات برنامه مسابقات نیز شوند. هنوز لیگ شروع نشده و یک تغییر برنامه داشتیم. گاهی چالش اصلی چارتر پرواز باشگاه‌ها است که مزید بر علت می‌شود و ممکن است باعث تغییر بازی شود.

سهیل مهدی درباره این که بدهکار نبودن به سازمان لیگ برای باشگاه‌ها الزام آور است گفت: باشگاه بدهکار زیاد داریم، اما مواردی که باید کنترل شود را کمیته تعیین وضعیت تحت نظر دارد. کارت بازیکنان چندین باشگاه نیز آماده شده و باقی تیم‌ها باید در چند روز باقی مانده اقدام کنند.

مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال درباره بلیت فروشی بیان کرد: بلیت فروشی بر اساس آخرین پروتکل صادره برای فدراسیون فوتبال انجام می‌شود. بر این اساس به تعداد 30 درصد از ظرفیت ورزشگاه در بازی‌ها هوادار حضور خواهد داشت که 10 درصد این ظرفیت متعلق به مهمان است. بلیت فروشی باید به صورن آنلاین انجام شده و دستورالعمل کنترل واکسن رعایت شود. این که رعایت دستوالعمل شعاری شده چیزی است که بر عهده باشگاه‌ها و شورای تامین استان‌ها است و آن‌ها باید این موارد را کنترل کنند.

مجری برنامه گفت: طبق مهلتی که کنفدراسیون فوتبال آسیا در نظر گرفته است کشور‌ها باید 3 روز پیش از اغاز لیگ نحوه صعود و انتخاب تیم‌ها را برای لیگ قهرمانان آسیا اعلام کنند.

سهیل مهدی گفت: من هم در کنار تیم که این کار را بر عهده داشت حضور داشتم. 3 جلسه برگزار شد 3 پیش نویس نیز تهیه و بازخوانی شد. آخرین پیش نویس امروز نهایی شده و در اختیار اعضا قرار گرفت. به احتمال بسیار زیاد سهمیه ما 2+2 خواهد بود.

او افزود: به دلیل همزمانی لیگ قهرمانان آسیا با لیگ اروپا، ما دو فصل از رقابت‌ها را پشت سر می‌گذاریم درحالی که یک رقابت لیگ قهرمانان خواهیم داشت و یک بار برای همیشه باید نمایدگا دو فصل باید باهم ترکیب شوند و تکلیف سهمیه مشخص شود. ما هشت تیم خواهیم داشت که ممکن است تکراری باشند و به چهار تیم سهمیه تعلق می‌گیرد. نهایتا اگر تا روز‌های اول لیگ این نحوه انتخاب تیم‌ها اعلام شود منعی ندارد، اما بهتر است شیوه زودتر مشخص و اعلام شود تا بعد‌ها برای باشگاهی توقعی ایجاد نشود.

سهیل مهدی درباره مراسم افتتاح لیگ برتر گفت: گل بازی‌های هفته اول مصاف استقلال و سپاهان است که به عنوان افتتاحیه در نظر گرفتیم و برنامه خاصی نداریم. گرچه عرف این است که سوپرجام مراسم افتتاحی باشد، اما با توجه به مهالت 10 روزه‌ای که اسکوچیچ درخواست کرده و ایام سوگواری سالار شهیدان اعطای سوپر جام به اول نیم فصل دوم موکول شد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال