یک‌شنبه 7 تیر 1405

فروش اجباری مکمل در جایگاه‌های سوخت پیگرد قضایی دارد

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
فروش اجباری مکمل در جایگاه‌های سوخت پیگرد قضایی دارد

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، رضا نواز با بیان اینکه فروش اجباری مکمل در جایگاه‌ها پیگرد قضایی دارد، اظهار داشت: نبود قیمتگذاری و استاندارد برای مکمل‌های سوختی موجب شده سودجویی در این امر چه در جایگاه‌ها و چه سایر مراکز افزایش یابد. وی ادامه داد: در صورتیکه گزارش رسمی شکایت واصل شود اقدام قضایی و تعزیراتی در دسترس است. سخنگوی صنف جایگاه داران خاطرنشان کرد: تقاضای مردم برای...

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، رضا نواز با بیان اینکه فروش اجباری مکمل در جایگاه‌ها پیگرد قضایی دارد، اظهار داشت: نبود قیمتگذاری و استاندارد برای مکمل‌های سوختی موجب شده سودجویی در این امر چه در جایگاه‌ها و چه سایر مراکز افزایش یابد. وی ادامه داد: در صورتیکه گزارش رسمی شکایت واصل شود اقدام قضایی و تعزیراتی در دسترس است. سخنگوی صنف جایگاه داران خاطرنشان کرد: تقاضای مردم برای خرید مکمل افزایش یافته و عدم تعیین تکلیف این محصول موجب تناقض‌ها و رواج سودجویی شده است. نواز گفت: هم اکنون در سایت‌های معتبر اینترنتی و مغازه‌ها به وفور مکمل به فروش می‌رود و میزان آن بسیار بیشتر از جایگاه هاست. وی افزود: شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی اعلام کرده مکمل‌ها را تایید نمی‌کند و فروش آن ممنوع است، البته برخی پرسنل جایگاه‌ها اکثرا بدون اطلاع مالک اقدام به فروش اجباری مکمل می‌کنند که مردم نباید وجه را پرداخت کنند و با متوقف کردن خودرو با پلیس 110 تماس بگیرند و از پلیس بخواهند مشخصات پرسنل متخلف را در گزارش بنویسد، سپس می‌توان به راحتی اقدام قضایی و تعزیراتی حتی به صورت اینترنتی وغیر حضوری انجام دهند. سخنگوی صنف جایگاه داران ادامه داد: بار‌ها این موضوع اطلاع رسانی شده و مردم باید دقت بیشتری داشته باشند. وی خاطرنشان کرد: البته، چون نهاد‌های نظارتی بدون توجه به اصل شخصی بودن جرم و مجازات بعضا مالک جایگاه را جریمه می‌کنند لذا حاشیه امن برای پرسنل متخلف ایجاد شده که در تلاشیم این مساله رفع شود و هریک از پرسنل که تخلف داشته باشند باید پاسخگو باشند. سخگوی صنف جایگاه داران ادامه داد: کاهش عرضه بنزین سوپر هم موجب افزایش درخواست مکمل توسط مردم می‌شود.