چهارشنبه 28 شهریور 1403

فروش 19 هزار تن قیر توقیفی شرکت دبش

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
فروش 19 هزار تن قیر توقیفی شرکت دبش

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی از فروش 19 هزار تن قیر توقیفی شرکت چای دبش در مزایده‌های این سازمان به ارزش 219 میلیارد تومان خبر داد.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سید عبدالمجید اجتهادی اظهار داشت: حدود 916 کانتینر به وزن 21 هزار تن قیر توقیفی صادراتی متعلق به شرکت چای دبش بود که بایستی ارز حاصل از صادرات اختصاص به مواد اولیه پیدا کند، مدیران این شرکت نتوانستند صادرت انجام دهند و که اموال متعلق طبق ماده 48 قانون مبارزه با قاچاق توقیف شد.

وی افزود: طبق ماده 48 قانون مبارزه با قاچاق، قیر صادراتی توسط دستگاه قضایی توقیف شد و به خاطر امکان فساد بودن قیر، مراجع قضایی دستور را به سازمان اموال تملیکی برای فروش صادر کرد که این کالا در چهار مزایده به شرط صادرات ارائه شد.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی ادامه داد: 21 هزار تن به قیمت کارشناسی هر کیلو 11 هزار و 500 تومان به مزایده گذاشته شد که 19 هزار تن به ارزش 219 میلیارد تومان در مزایده 282 به فروش رفت.

با توجه به گزارش روابط عمومی سازمان اموال تملیکی، اجتهادی عنوان کرد: این کالا به شرط صادرات است و باید خریدار اقدام به صادرات این قیر کنند.

وی با اشاره به اینکه حدود 2 هزار تن قیر چای دبش نیز به مزایده می‌رود گفت: در اولین مزایده این سازمان که در چند روز آینده برگزار خواهد شد، عرضه می‌شود.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی تاکید کرد: مزایده‌های این سازمان از طریق سامانه ستاد الکترونیک دولت برگزار می‌شود.