پنج‌شنبه 14 تیر 1403

فعالیت‌های تابستان امسال متنوع و خلاقانه است

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
فعالیت‌های تابستان امسال متنوع و خلاقانه است

وزیر آموزش و پرورش گفت:20 هزار پایگاه تابستانه فعال شده که می‌تواند میزبان چندین میلیون دانش آموز باشد اردوهای متعددی هم پیش بینی شده است که از آن جمله می‌توان به اردوهای چند روزه اشاره کرد.

به گزارش مشرق، فعالیت‌های تابستانی امسال در حالی از روز گذشته آغاز شد که وزیر آموزش و پرورش در آئین افتتاحیه فعالیت‌های تابستانی چندین بار از والدین خواست فرزندان خود را به شرکت در این فعالیت‌های تابستانه تشویق کنند.

رضا مراد صحرایی در پاسخ به این سوال که فعالیت‌های تابستانه امسال چه تفاوتی با فعالیت‌های تابستانه سال‌های قبل دارد؛ گفت: برنامه پایگاه تابستانی امسال چند ویژگی متفاوت با سال‌های قبل دارد؛ اول اینکه دوستان تلاش کردند همه ظرفیت‌های ممکن را درون وزارت آموزش و پرورش فعال کنند. معاونت‌های پرورشی، تربیت بدنی و سلامت همگی در یک ستاد فعالیت می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش تفاوت دوم فعالیت‌های تابستانه امسال را وجود تنوع مناسب در این فعالیت‌ها دانست و گفت: تلاش شده است فعالیت‌های جذاب و متنوعی داشته باشیم؛ پایگاه‌های متعددی پیش بینی شده است؛ 20 هزار پایگاه تابستانه فعال شده که می‌تواند میزبان چندین میلیون دانش آموز باشد اردوهای متعددی هم پیش بینی شده است که از آن جمله می‌توان به اردوهای چند روزه یا اردوهای مهارت محور اشاره کرد.

صحرایی افزود: من به عنوان ولی توصیه می‌کنم هرچه نوجوانان فعالیت کنند سلامتی روان، پویایی و نشاط بیشتری خواهند داشت. آمادگی بیشتری هم برای مشارکت اجتماعی دارند. دانش آموزان هرچه بیشتر در فضای حقیقی اردوگاه‌ها و پایگاه تابستان فعالیت کنند از فضای مجازی فاصله می‌گیرند با مسئولیت پذیری اجتماعی آشنا و مأنوس می‌شوند و واقعیات جامعه، فرهنگ، هویت و آداب اجتماعی خود را بیشتر یاد می‌گیرند.