سه‌شنبه 29 خرداد 1403

فهمیده: تعیین سرنوشت ملوان به دقیقه 120 نرسد

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
فهمیده: تعیین سرنوشت ملوان به دقیقه 120 نرسد

مدیرعامل باشگاه ملوان گفت، تمام تلاش ما بر این است که مانند فصل گذشته سرنوشت ملوان در دقیقه 120 تعیین نشود.

- اخبار ورزشی -

آرش فهمیده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در مورد آخرین وضعیت باشگاه ملوان بعد از پایان فصل بیست‌وسوم لیگ برتر، اظهار داشت: قرارداد همکاری‌ام با باشگاه ملوان در روز 31 خرداد ماه 1403 به پایان می‌رسد. هنوز هیئت مدیره باشگاه ملوان تشکیل جلسه نداده است که در این مورد تصمیم‌گیری شود. تمام تلاش ما بر این است که مانند فصل گذشته سرنوشت ملوان در دقیقه 120 تعیین نشود.

وی افزود: زمانی که من مدیریت باشگاه را برعهده گرفتم، ورزشگاه دارای مشکل بود. چمن آسیب دیده بود و با وجود توافق اولیه با آقای تارتار تیم بزرگسالان ما عملاً خالی از بازیکن بود. با این وجود ما در لیگ برتر رتبه ششم شدیم، تیم بانوان ما دوم شد و تیم امیدمان در ایران به مقام چهارم رسید. ضمن اینکه اقدامات مربوط به تیم‌های پایه ملوان پیگیری شد.

مدیرعامل باشگاه ملوان در پاسخ به این سؤال که چرا ملوان فصل گذشته نتوانست اسپانسر جذب کند، تصریح کرد: همانطور که گفتم تیم ما در دقیقه 120 بسته شد و پیشنهادی درباره اسپانسرینگ مالی از طریق درج تبلیغات روی لباس تیم نداشتیم. ورودم به ملوان صرفاً به جهت علاقه‌ام به این باشگاه بود و در آن مقطع حامی مالی وجود نداشت. این حضور هیچ‌گونه امتیاز یا معافیت مالیاتی برای شرکتم در بر نداشته است.

«اعضای هیئت مدیره ملوان چطور تعیین می‌شود و چرا بعد از پایان فصل در مورد آینده ملوان تصمیم‌گیری نداشتند؟»، فهمیده در واکنش به این پرسش خاطر نشان کرد: 70 درصد سهام ملوان در اختیار رئیس مجمع آن یعنی آقای احمد دنیامالی است و 30 درصد باقیمانده در اختیار نیروی دریایی است. بر این اساس رئیس مجمع سه عضو و نیروی دریایی دو عضو هیئت مدیره را تعیین می‌کنند و برای تعیین سرنوشت و برنامه تیم باید اعضای هیئت مدیره تشکیل جلسه بدهند و تصمیم‌گیری کنند.

وی در مورد اینکه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و تشکیل دولت چهاردهم چه میزان می‌تواند روی سرنوشت ملوان تأثیرگذار باشد، گفت: به هر حال تعیین دولت می‌تواند روی تعیین برخی مدیران ارشد و میانی تأثیرگذار باشد. این موضوع مثلاً در زمینه رفع نواقص ورزشگاه شادروان سیروس قایقران تأثیرگذار است.

مدیرعامل باشگاه ملوان راجع به قانون مشمولان خدمت سربازی و امکان استفاده بیشتر از سربازان، اظهار داشت: ملوان از نظر بازیکن این فصل مشکلی نخواهد داشت، چرا که قراردادها به‌صورت دو ساله امضا شده است و بازیکنان سربازی که فصل گذشته جذب کردیم در اختیار باشگاه هستند. ضمن اینکه در سال جدید بنابر خواسته کادر فنی امکان جذب بازیکنان جدید هم به جهت تقویت هر چه بیشتر تیم وجود دارد.

فهمیده با اشاره به عدم صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه ملوان، تصریح کرد: با توجه به عدم امکان برگزاری مسابقه در ورزشگاه شادروان سیروس قایقران ما فصل بعد با مشکل مواجه می‌شویم. از حالا باید به فکر رفع نواقص باشیم. سازمان لیگ 49 ایراد از ورزشگاه گرفته است. ما مالک ورزشگاه نیستیم و این ورزشگاه در اختیار اداره ورزش و جوانان است. بنابراین این اداره به همراه شورای شهر، استانداری و دیگر نهادهای ذیربط باید پای کار باشند. پیشنهادم این است که برای رفع مشکلات از راهکارهای دوم استفاده کنیم. مثلاً برای حل مشکل پارکینگ‌ها، می‌توان از محیط مدارس پیرامون ورزشگاه استفاده کرد.

وی در پایان گفت: با توجه به نتایج کسب شده در فصل گذشته و انرژی صرف شده، حیف است که ملوان به حال خودش رها شود یا کار را به دقایق پایانی واگذار کنیم. بهتر است از همین حالا به فکر رفع نواقص و شرایط باشیم.