دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

فوتبالیست ها مشمول معافیت مالیاتی نمی شوند

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، مهدی موحدی سخنگوی سازمان امور مالیاتی درباره مالیات دریافت شده از فوتبالیست‌ها و اینکه آیا این گروه مشمول معافیت‌های مالیاتی می‌شوند یا خیر اعلام کرد: هر ورزشکار حرفه‌ای و صاحب درآمد، طبق قانون مشمول مالیات بوده و فوتبالیست ها حتی بازیکنان خارجی یکی از مصدایق اشخاص حقیقی متوسط با درآمد بالا هستند.

طی چند ماه اخیر به طور ویژه از فدراسیون فوتبال درخواست شده اطلاعات قرارداد تمام بازیکنان، مدیران، مربیان و... را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دهد. از ظرفیت ماده 186 قانون مالیات‌های مستفیم هم استفاده شده و طبق توافق با فدراسیون فوتبال، فوتبالیست‌ها برای دریافت کارت بازی باید مالیات و بدهی‌های مالیاتی را تسویه کرده و گواهی مفاصای حساب مالیات دریافت کرده باشند.

مجموع قرارداد بازیکنان 16 تیم لیگ برتر در سال گذشته حدود 2.3 هزار میلیارد تومان بود که با اعمال ضرایب مالیاتی انتظار می رود 250 میلیارد تومان مالیات از فوتبالیست‌ها دریافت شود. همچنین فهرست بازیکنان دارای درآمد بالا، تهیه شده و به طور خاص، درخواست اظهارنامه مالیاتی شده است.

احتمال دور زدن قوانین مالیاتی در قرارداد فوتبالیست‌ها هم نیست و از تمام باشگاه‌ها خواسته شده تمام هزینه ریالی و ارزی انعقاد قرارداد یا اموالی مانند خودرو را اعلام کنند.